شناسهٔ خبر: 28343887 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

آغاز کارگاه تصویرسازی در خورموج

کارگاه تصویرسازی ویژه هنرجویان رشته گرافیک هنرستان شهید فرشادفر خورموج صبح امروز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در آغاز کارگاه تصویرسازی در هنرستان شهید فرشاد فر با تبریک سال تحصیلی جدید گفت: هنر در حکم یک زبان است و زبان بدیع عواطف و هیجان ها و منعکس کننده ‌ى عمیق‌ ترین احساسات و ارواح پر تلاطم می باشد.

حمید زارعی افزود: هنر بیشتر از آن که موجب تفرقه گردد سبب اتحاد و نزدیکی می شود و رابطه ‌ى دلبستگی عمیقی میان دست هاى مختلف اجتماعی برقرار می سازد و احساساتی که در برابر آثار هنرمندان دست می‌ دهد یکی از موثرترین عوامل حیات خانوادگی و دوستی است.

وی  اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند در کنار آموزش و پرورش به رشد علمی دانش آموزان کمک کند و در این راستا با دعوت از خانم سمیه غریبی که از هنرمندان نامی و تحصیل کرده گرافیک است کارگاه گرافیک و تصویر سازی را برگزار می کند.

سمیه غریبی نیز بیان داشت: کار تصویرگری تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن است که عناصر بصری را در قالبی زیبا ترکیب کرده و عرضه کند.

این کارشناس تصورسازی ادامه داد: تصویگر باید جامعه، تاریخ و ادبیات خود را بشناسد و هنر تصویرگری از شاخه هنرهای کاربردی است که برای بیان ایده‌ ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می‌ جوید.

وی تصریح کرد: هنر نقش بسیار مهم و انکار ناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و خواهد داشت و یکی از وسایل بسیار مهم پیشرفت بشریت هنر بوده و می‌باشد که اگر هنر و هنرمند در تاریخ بشریت وجود نمی ‌داشت تکامل جوامع انسانی بدین صورت که امروز شاهد آن هستیم ممکن نبود .

غریبی ادامه داد: تصویرگر باید فرا گیرد که ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمومی را زیر نظر داشته باشد و سعی کند پیام هایی را که در صدد انتقال آن است؛ از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب افکارش را بسیار غنی و با ارزش و با رعایت همه جانبه اصول زیبایی شناسی ارائه کند.

شایان ذکر است این کارگاه که در دو بخش پایه های اول گرافیک و پایه های دوم و سوم جداگانه برگزار شد تعداد ٣٠ نفر از هنرجویان رشته گرافیک شرکت داشتند.

نظر شما