شناسهٔ خبر: 28343853 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دیدار هیأتی از مجمع بین المجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس با نمایندگان ارامنه مجلس شورای اسلامی

سرگئی گاوریلف، دبیرکل اتحادیه مسیحیان ارتودکس با نمایندگان اقلیت های مذهبی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سرگئی گاوریلوف، عضو دومای روسیه و عضو  مجمع بینالمجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس که در رأس هیأتی از نمایندگاه این مجمع به تهران سفر کرده است با ژرژیک آّبرامیان نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

 

دیدار دبیرکل اتحادیه مسیحیان ارتودکس با نمایندگان اقلیت های مذهبی مجلس شورای اسلامی

 

 آبرامیان در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری میان مجلس شورای اسلامی با مجمع بین‌المجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس گفت: براساس اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای همکاری میان طرفین وجود ندارد و باید از این فرصت برای اقدامات بشردوستانه مشترک بهره برد.

آبرامیان در بخش دیگری با اشاره به بحرانهای موجود در منطقه و اقدامات ضد بشری گروههای تروریستی تصریح کرد: اقدامات جنایتکارانه گروههای تروریستی و کشتار افراد بیگناه، زنان و کودکان مسیحی و مسلمان در سوریه و عراق با حمایت کشورهای سلطه باعث بی ثباتی و ناامنی در منطقه شده است. وی افزود: اقدامات گروه های تروریستی هیچ سنخیتی با اصول ادیان آسمانی ندارد و بدنبال بدنام کردن دین اسلام و اسلام‌هراسی در جهان هستند.

 

دیدار دبیرکل اتحادیه مسیحیان ارتودکس با نمایندگان اقلیت های مذهبی مجلس شورای اسلامی

 

نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در برابر خطر افراطگرایی در منطقه، تروریسم را خطری برای همه کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و با جدّیت در مبارزه با گروههای تروریستی و دفاع از مردم مظلوم منطقه فارغ از هرگونه دین و مذهبی فعالیت میکند که میتواند الگویی برای دیگر کشورها در این مبارزه میباشد.

کارن خانلری از دیگر نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندگی مسالمتآمیز و پویا ارامنه و هموطنان مسلمان ایرانی در کنار یکدیگر گفت: فرهنگ غنی مردم ایران و دیدگاه دین اسلام و امامان شیعی از دلایل همزیستی مسالمتآمیز ارامنه و مسلمانان و حتی مذاهب دیگر در کنار هم در ایران میباشد. 

 

دیدار دبیرکل اتحادیه مسیحیان ارتودکس با نمایندگان اقلیت های مذهبی مجلس شورای اسلامی

 

در ادامه این دیدار سرگئی گاوریلوف عضو دومای روسیه و عضو مجمع بینالمجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس، حضور نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی را نشاندهنده احترام دولت و ملت ایران به اقوام و مذاهب دیگر دانست و افزود: مجمع بینالمجالس کشورهای مسیحی خواهان همکاری و تعاملات بیشتر با اندیشمندان اسلامی پیرامون تحولات منطقهای و بینالمللی میباشد.

عضو دومای روسیه با ابراز تأسف از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و وضع تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفت: باید با رایزنی و اقدامات مشترک، تحریم¬های ظالمانه آمریکا را بی اثر نمائیم.

گاوریلوف در پایان بر توسعه و گسترش ارتباطات میان نمایندگان مسیحی ارتدوکس در مجالس مختلف جهان بویژه در مجلس شورای اسلامی ایران با مجمع بینالمجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس به منظور بررسی مسائل و مشکلات مسیحیان ارتدوکس و ارائه راه حل در موضوعات منطقه¬ای بویژه در امر مبارزه با تروریسم تأکید نمود./

پایان پیام 

برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید. برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید. برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.

نظر شما