شناسهٔ خبر: 28343829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

۳۴۵ پروژه مدرسه سازی در آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از اجرای ۳۴۵ پروژه مدرسه سازی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این طرح ها هم اکنون از ۲۰ الی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند افزود: امسال ۷۵۵ کلاس درس به تعداد کلاسهای درس استان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۲۶ کلاس درس به تعداد کلاسهای درس استان افزوده شده است عنوان کرد: تا یک ماه آینده نیز ۳۲۹ کلاس درس نیز نوسازی و تحویل آموزش و پرورش می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از کمبود پنج هزار کلاس درس در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر سرانه آموزشی ۴.۰۵ مترمربع، سرانه کشوری ۵.۱۸ مترمربع و استاندارد ۸.۳۹ مترمربع استاندارد است که استان با استاندارد فاصله زیادی دارد.

محمدی تراکم دانش آموزی در استان را ۲۵.۲۴ عنوان و خاطرنشان کرد: امسال این میزان به ۲۴.۹۷  کاهش می یابد ولی با وجود این کاهش استان همچنان در رده های آخر کشوری است.

وی گسترش فرهنگ نماز و نماز خوانی، طرح چابک سازی فرآیند تعلیم و تربیت را از سیاست های استان در سال تحصیلی جدید اعلام و اضافه کرد: امسال برگزاری هر گونه آزمون به خصوص در بخش ابتدایی، کمک درسی، کمک آموزشی در مدارس ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از اجرای چهار طرح با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با هدف تحصیل دانش آموزان و افراد بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از هشت هزار نفر بازمانده از تحصیل جذب شد که امسال پیش بینی می شود با این طرح چهار هزار نفر جذب شود.

نظر شما