شناسهٔ خبر: 28343799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضمن خصمانه خواندن سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی

جهاد اسلامی: کشورهای عربی و اسلامی به ائتلاف‌های خود با آمریکا پایان دهند

جهاد اسلامی فلسطین پس از سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، بر لزوم وحدت صفوف کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با سیاست‌های آمریکایی-صهیونیستی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ جهاد اسلامی امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای پس از سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد صف‌ها برای مقابله با سیاست‌های صهیونیستی-آمریکایی باید متحد و تکیه بر واشنگتن باید تمام شود.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، در بیانیه این جنبش فلسطینی آمده است: تکیه بر آمریکایی که با سلاحش از طریق دشمن صهیونیستی می‌جنگد و می‌کشد «زیان‌ده» خواهد بود  و باید به اراده ملت و مقاومت اعتماد کرد.

جهاد اسلامی سخنرانی ترامپ در برابر مجمع عمومی سازمان ملل را خصمانه خواند و گفت کسانی که روی آمریکا حساب باز کرده‌اند بهتر است پرده را از چشم‌های خود کنار بزنند و از اصرار بر تبعیت از آمریکا دست بردارند.

این جنبش فلسطینی در پایان بار دیگر تأکید کرد کشورهای عربی و اسلامی باید به یکدیگر بیشتر نزدیک شوند و به نزدیکی و ائتلاف‌های خود با آمریکا و رژیم صهیونیستی پایان دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل به اقدامش برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی (در 14 می 2018) اشاره کرد و مدعی شد که این کار را در راستای به رسمیت شناختن حق انتخاب پایتخت برای تمام «کشورها» انجام داده است. 

او مدعی شد: «ایالات متحده به آینده صلح و ثبات در منطقه، از جمله صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها متعهد است. این هدف با اذعان به حقیقت‌های آشکار رو به جلو حرکت کرده نه آنکه صدمه دیده باشد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

نظر شما