شناسهٔ خبر: 28343175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

شوشتری مطرح کرد:

تاکید اروپا بر استمرار توافق هسته‌ای بین ایران و 4+1/ آمریکا دست از مزاحمت‌های برجامی خود بر نخواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به اینکه آمریکا دست از مزاحمت‌های برجامی خود بر نخواهد داشت، گفت: با این حال اروپا بر استمرار توافق هسته‌ای بین ایران و 4+1 تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به نشست ورای خارجه کشورهای 4+1 و ایران و انتشار بیانیه‌ای مبنی بر حمایت همه جانبه از برجام، گفت: برجام توافق دو جانبه بین ایران و ایالات متحده نبود که با خروج آمریکا از این توافق، حیات خود را از دست دهد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برجام توافقی چند جانبه بود که اتحادیه اروپا و روسیه و چین از دیگر طرف‌های مهم این توافق هستند، با خروج آمریکا به لحاظ منطق حقوق معاهدات بین‌المللی، معاهده از بین نرفت و می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی افزود: اتحادیه اروپا بر اساس قرائن و شواهد تمایل به ادامه همکاری در این چارچوب تمایل دارد اما در صحنه واقعی قدرت، آمریکا همانند زمانی که در معاهده بود، همچنان مزاحمت‌هایی خواهد داشت و با وجود تمایل اروپا و تاکید بر ادامه اجرا توافق، به اشکال دیگر هم به مزاحمت‌های خود ادامه خواهد داد.

شوشتری یادآور شد: تایید برجام و تاکید بر تعهد ایران و حمایت از توافق هسته‌ای در سازمان ملل برای ما از اهمیت بسیار برخوردار است به ویژه اینکه برجام از جمله معاهداتی بود که به تایید شورای امنیت رسیده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اتحادیه اروپا همانگونه که از بیانیه منتشر شده بر می‌آید تمایل به استمرار برجام دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ با حضور فدریکا موگرینی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل و بر اساس بیانیه مشترک نشست، گروه 1+4 بر تضمین کانال‌های پرداخت با ایران و تداوم صادرات نفت و میعانات گازی متعهد شدند./

پایان پیام

نظر شما