شناسهٔ خبر: 28342804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیین شعرخوانی «فصل حماسه» در اهواز برگزار شد

آیین شعرخوانی با عنوان «فصل حماسه» به مناسبت یا و خاطره شهدای شهریور ۵۹ و شهدای ترویستی اهواز در کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیین شعرخوانی با عنوان «فصل حماسه» به مناسبت یا و خاطره شهدای شهریور 59 و شهدای ترویستی اهواز و در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان، طی سخنانی با تسلیت شهادت تعدادی از عزیران در حادثه 3 شهریور 97 اهواز، گفت: جان استان ما نگران حال مجروحین این حادثه تلخ و تاسف بار است، از طرفی در ماه محرم هستیم ماهی که فرهنگ و آموزه ایستادگی و شهادت طلبی ارکان آن است.

 

وی افزود: در روزی که مردم مظلوم، غیرتمند و ولایتمدار ما در خوزستان به یاد 31 شهریور سال 59 علیرغم اینکه جنگ تحمیلی نابرابری علیه ایران به وقوع پیوست، اما با عزت، افتخار، ایستادگی، همبستگی و همدلی همه آحاد ملت پیروزمندانه و فاتحانه از آن واقعه تلخ بیرون آمدند و این جشن تبدیل به عزا شد.

 

حجت الاسلام طباطبایی، اضافه کرد: این اتفاق اگر چه دل هر آزاده ای را رنجاند اما ما فرزند شهادت هستیم و در مکتب شهادت تربیت شدیم و در این تشییع جنازه باشکوه به دنیا ثابت کردیم که ما همچنان ایستاده ایم و باکی از هیچ دشمنی چه خارجی و چه مزدوران داخلی نداریم.

 

وی تصریح کرد: قبل از تشییع شهدا در فضای مجازی به صورت هدفمند چند کلیپ از حضور داعش در اهواز و خوزستان در حجم وسیعی پخش شد تا مردم و مسئولان را جهت شرکت در مراسم تشییع شهدا دچار تردید کنند، اما حضور یکپارچه، غیرتمندانه و باشکوه مردم ما باز هم ثابت کرد این نقشه ها هیچ تاثیری در روحیه حقیقی و جهادی مردم ما ندارد.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم که با حضور سردار علیپور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورس فکری و جمعی از شاعران آیینی برگزار شد، شاعران اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس، شهدای تروریستی اهواز و حماسه حسینی سرودند و در پایان حاضران با روشن کردن شمع یاد و خاطره شهدای تروریستی اهواز را گرامی داشتند.

 

نظر شما