شناسهٔ خبر: 28340240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه فردوس:

عبور از مشکلات با وحدت و در سایه ولایت امکان پذیر است

فردوس- امام جمعه فردوس گفت: همه باید زیر چتر ولایت و در سایه وحدت و همدلی برای حل مشکلات تلاش کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه اردوهای هجرت ۳ بسیج سازندگی شهرستان فردوس سه شنبه شب با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و جهادگران در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس برگزارشد.

امام جمعه فردوس در این مراسم با اشاره به شرایط حساس کشور تاکید کرد: امروز هر کس به هر دلیلی در کشور کم کاری کند مدیون شهداء و مردم است و باید در محضر خداوند پاسخگو باشد.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی تصریح کرد: موقعیتی که امروز ما در ایران اسلامی داریم در هیچ برهه ای از تاریخ برای اسلام پیش نیامده و همه باید زیر چتر ولایت و در سایه وحدت و همدلی برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و فشارهای داخلی و خارجی برخی می خواهند رهبری و نیروهای نزدیک به ایشان را تضعیف کنند که هوشیاری همه ما را می طلبد.

 اعزام ۱۱۰ گروه جهادی به مناطق مختلف فردوس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس نیز با اشاره به فعالیت ۱۱۰ گروه جهادی در تابستان امسال که به مناسبت پنجاهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به فردوس انجام شد افزود: در شهریور امسال ۲۴۷ نفر در قالب ۲۷ گروه جهادی به نقاط مختلف شهرستان فردوس اعزام شدند.

سرهنگ دوم پاسدار ماشاءاله محمودی بیان داشت: در این اردوهای جهادی تمامی اقشار از جمله بسیج محلات، جامعه زنان، بسیج مهندسین، کشاورزی، بسیج جامعه پزشکی، اصناف، دانشجویی و دانش آموزی به کارهای عمرانی، فرهنگی و سلامت در روستاها پرداختند.

وی اعزام ۱۳ تیم بهداشتی و توزیع ۱۰ میلیون ریال داروی رایگان بین روستائیان، آموزش ۶۴۷ نفر در رشته های مختلف با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان، خدمات مشاوره ای به کشاورزان روستایی جهت بالا بردن بهره وری محصولات، و اجرای ۲ پروژه محرومیت زدایی را از دیگرفعالیتهای بسیج سازندگی از ابتدای سال جاری برشمرد و اضافه کرد: ۳ پروژه محرومیت زدایی دیگر نیز شامل مرمت قنات و کانال کشی در روستاهای امرودکان و ترشیزوک در دست اقدام است.

محمودی از برگزاری اردوهای ۱۰ روز دانش آموزی در تابستان امسال باهمکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ۱۳۰ دانش آموز در۱۵ عرصه  در زمینه رنگ آمیزی مدارس، شعار نویسی، بازسازی کتابخانه های مدارس و بهسازی مدارس فعالیت داشته اند.

وی ادامه داد: در اردوهای یک روزه نیز ۴۵۹ نفر در دو عرصه فرهنگی و عمرانی برای هرس و وجین محصولات کشاورزی، مرمت و بهسازی اماکن مذهبی و جمع آوری محصولات کشاورزی به یاری روستائیان شتافتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فردوس افزود: با همکاری بسیج دانشجویی در شش ماهه اول امسال ۸ گروه جهادی ۱۰ نفره به روستاهای شهرستان اعزام و خدمات عمرانی، پزشکی، مشاوره خانواده، روانشناسی و آموزشی را به روستائیان ارائه دادند.

وی  مرمت و ساخت سرویس بهداشتی و حمام درمنطقه جواد الائمه و روستای خرو، و فعالیت های مختلف فرهنگی و عمرانی در راستای اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم شهری و روستایی را از دیگر فعالیتهای بسیج سازندگی برشمرد که در قالب ۱۸۰ نفرروز  اردوی ۷ و ۱۰ روزه انجام شده است.

در این مراسم از بسیجیان و جهادگران بسیج سازندگی شهرستان فردوس تجلیل شد.

نظر شما