شناسهٔ خبر: 28336023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

هشدار جدی ایران به شبکه‌های فارسی زبان

باوجود قوانین سخت‌گیرانه نهادناظر برفعالیت رسانه‌ها درانگلیس، شکایت ایران ازشبکه ایران اینترنشنال به دلیل پخش مصاحبه باسخنگوی گروهک تروریستی الاحوازی می‌تواند به‌طورجدی مجوز فعالیت این شبکه را زیرسؤال برده وعرصه رابرای فعالیت سایر شبکه های فارسی‌زبان ضدایرانی تنگ می کند

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، باوجود قوانین سخت‌گیرانه نهادناظر برفعالیت رسانه‌ها در انگلیس، شکایت ایران ازشبکه ایران اینترنشنال به دلیل پخش مصاحبه باسخنگوی گروهک تروریستی الاحوازی می‌تواند به‌طورجدی مجوز فعالیت این شبکه را زیرسؤال برده وعرصه رابرای فعالیت سایر شبکه های فارسی‌زبان ضدایرانی تنگ می کند.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن دیروز دوشنبه اعلام کرد که سفارت ایران شکایت رسمی خود را در رابطه با بررسی اقدام غیرقانونی 'ایران اینترنشنال'، به نهاد ناظر پرفعالیت رسانه‌ها در انگلیس موسوم به «آفکام» تسلیم کرده است.

این شکایت در ادامه حمله روز شنبه یک گروه تروریستی وابسته به گروهک تجزیه‌طلب موسوم به 'جنبش عربی آزادی‌بخش الاحوازی' در اهواز صورت می‌گیرد که افراد مسلح با پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.

در جریان این حمله تروریستی 25 شهروند به شهادت رسیدند و 60 تن دیگر زخمی شدند که درمیان قربانیان تعدادی کودک و غیرنظامی نیز دیده می‌شود.

دقایقی پس از وقوع این حادثه شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که گفته می‌شود از سوی عربستان سعودی حمایت مالی می‌شود، مصاحبه با سخنگوی این گروهک تروریستی را پخش کرد.

سفیر کشورمان این اقدام را نقض صریح قانون و نماد آشکار حمایت تروریسم خوانده و گفته بود که برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس(آفکام) با این اقدام به‌عنوان ترویج تروریسم و خشونت را پیگیری خواهد کرد.

منبع:ایرنا

نظر شما