شناسهٔ خبر: 28330354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

آیت الله محسن حیدری در گفتگو با تقریب؛

حمایت صهیونیسم بین الملل از حادثه تروریستی اهواز

صاحب‌خبر -
نماینده مردم خوزستان در خبرگان به نقش عربستان و برخی دولت های حوزه خلیج فارس اشاره کرده و گفت: دولت سعودی با حمایت از جریانات سلفی، وهابی و داعشی، صراحتا اعلام کرد که جنگ را به داخل مرزهای ایران می کشد.
آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرگزاری تقریب ضمن عرض تبریک و تسلیت به بازماندگان شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: دشمن با انجام این اقدام تروریستی اهداف داخلی و بین المللی را دنبال می کرد؛ ایجاد خدشه در امنیت عمومی و رعب و وحشت در میان مردم آن هم در سالگرد تجاوز رژیم بعثی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف داخلی دشمن بود که خنثی شد.
 
وی افزود: کاهش قدرت منطقه ای ایران اسلامی و تزلزل جایگاه بین المللی نظام نیز مساله ای بود که دشمنان با انجام این حمله تروریستی در ابعاد بین المللی درصدد تحقق آن بودند که بحمدالله محقق نشد.
 
آیت الله حیدری با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر ایران تنها کشور باثبات خاورمیانه است، تصریح کرد: آنها می خواستند به سبب جبران شکست های صورت گرفته در جبهه های مختلف اینبار نیز به ابزار ترور مسلح شده و به جنگ با ملت ایران بپردازند و لااقل در یک بعد زمانی آنها را نسبت به نظام بدبین کنند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اظهار تاسف از وجود برخی جریانات بی ریشه و مطرود در نقاط مختلف کشور اظهار کرد: انجام اقدامات تروریستی در کشور ریشه دار است و از ابتدا و قبل از انقلاب نیز شاهد آن بودیم که برخی عناصر وابسته به دشمن برای احیای موجودیتشان دست به این اقدامات ددمنشانه زده و بی محابا زنان و کودکان بی دفاع را مورد هدف قرار می دهند.
 
وی در ادامه به نقش عربستان و برخی دولت های حوزه خلیج فارس اشاره کرده و گفت: دولت سعودی با حمایت از جریانات سلفی، وهابی و داعشی، صراحتا اعلام کرد که جنگ را به داخل مرزهای ایران می کشد لذا انجام اقدامات اینچنینی که نظیر آن سال گذشته در مجلس شورای اسلامی و حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رخ داد به دلیل تحقق همین خیال موهوم است.
 
آیت الله حیدری، تفرقه افکی بین امت اسلامی و ایجاد شکافی های قومیتی و مذهبی را مهمترین انگیزه دشمنان در سازماندهی این اقدامات تروریستی عنوان کرد و افزود: توطئه ای که با هوشیاری مردم و وحدت اقوام ایرانی به فضل الهی نه تنها خنثی شد بلکه تبدیل به محور وحدت شده است زیرا همانطور که مستحضرید خوزستان در این 40 سال گذشته مراسم های تشییع بیشماری را برای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای حله و ... برگزار کرده است اما تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز که روز گذشته برگزار شد از لحاظ کمی و کیفی با هیچ مراسم دیگری قابل مقایسه نیست و واقعا باشکوه و بی نظیر بود. 
 
نماینده مردم منطقه در خوزستان در پایان خواستار هم افزایی در خصوص معرفی جریان تروریسم در سطح بین الملل شده و تصریح کرد: اقدامات تروریستی در سایه حمایت صهیونیسم بین الملل و سلفیون صورت می گیرد لذا بجاست مسئولان نیز با تاسی از مردم که همواره بر عهد انقلابی و ارزش های اسلامی خود پایبند هستند با جدیت به شناسایی عاملان این حادثه تروریستی و سرنگونی آنها بپردازند.

نظر شما