شناسهٔ خبر: 28322024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان:

حضور موثر زنان در عرصه دفاع مقدس، نتیجه نگاه والا و زیبای اسلام به جایگاه زن مسلمان است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان، گفت: حضور درخشان بانوان در دفاع مقدس چه به صورت مستقیم و چه در عرصه پشتیبانی از جبهه جنگ نتیجه تربیب بانوان مسلمان در مکتب دین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان، امروز(3 مهر) در همایش سوسن های سوخته که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و و امور کتابخانه های عمومی استان برگزار شد، افزود: زنان در دوره های چون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی تاکنون نقش مهمی در جامعه داشتنه اند.

 

وی با اشاره به دیدگاه های مختلف در مورد جایگاه زن، افزود:  دیدگاه های افراطی به دنبال این است که زن نقش مرد را در جامعه ایفاء کند.

 

طهماسبی، با بیان اینکه دیدگاه افراطی خواهان تشابه حقوق زن و مردم است، اظهار داشت: قرآن دیدگاه متعادلی نسبت به جایگاه زن داشته و به دنبال تساوی حقوق است.

 

وی با اشاره به تعادل و توازن در دیدگاه قرآنی نسبت به جایگاه زن، خاطرنشان کرد:  توجه دین به تحصیل، حضور اجتماعی، مسافرت های بانوان  نشان دهنده بخشی از حقوق زنان در دیدگاه اسلام و قرآن است.

 

طهماسبی، خاطرنشان کرد: حضور درخشان بانوان در دفاع مقدس چه به صورت مستقیم و چه در عرصه پشتیبانی از جبهه جنگ نتیجه تربیب بانوان مسلمان در مکتب دین  و نتیجه زیبا و والای اسلام به جایگاه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان، تفکر دینی زنان را کامل و قوی تربیت کرده است، افزود: دفاع از ارزش ها، نقش تربیتی در خانواده و حمایت از همسران و فرزندان برای دفاع از ارزش های دینی بخشی از وظایف بانوان  در دوران دفاع مقدس است.

نظر شما