شناسهٔ خبر: 28315621 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب 50 درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان مرکزی در بازار کار

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت : 50 درصد مهارت آموزان در فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.

صاحب‌خبر -

جذب 50 درصد مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان مرکزی در بازار کار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ شاه محمدی افزود : تلاش سازمان فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار است و همکاری با بخش خصوصی نیز بر همین مبنا انجام می شود.

 او گفت : 70 درصد جامعه هدف مراجعه کننده به مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی فاقد هرگونه مهارت هستند و خواهان کسب مهارت برای ورود به بازار کار می باشند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: 40 درصد از مراجعان این مراکز دانشجویانی هستند که بعد از فارغ التحصیلی یا حین تحصیل برای یافتن شغل مناسب، فراگیری در یک فن را در این مراکز انتخاب می کنند.
شاه محمدی گفت : 8 تا 10 میلیارد ریال هزینه آموزش در دوره های مهارتی جوشکاری، مکانیک و تاسیسات است که توسط دولت در راستای حمایت از مهارت آموزی هزینه می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: 2 میلیون 500 هزار ریال نیز هزینه آموزش مهارت آموزان در رشته های مکانیک خودرو، برق صنعتی و ساختمان است که برای داوطلبان رایگان محاسبه می شود.
شاه محمدی افزود:  مهارت آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید جامعه به ویژه نسل جوان و والدین را نسبت به این موضوع حساس کرد.
او گفت: در شرایط کنونی کشور با فقر مهارتی روبه‌ رو است و جامعه جوان بیشتر به سمت مدرک ‌گرایی روی آورده و این معضل را می‌توان با تعامل و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی در برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ مهارت آموزی از بین برد.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 170 آموزشگاه آزاد و 21 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را برعهده دارد.

نظر شما