شناسهٔ خبر: 28315229 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گلستان| سومین سالگرد بزرگداشت جان‌باختگان حادثه منا در گنبدکاووس برگزار شد

R41471/P1357/S6,70/CT11

سومین سالگرد بزرگداشت شهدای حادثه منا با حضور معاون اجرایی سپاه نینوا و مسئولان و علمای شیعه و سنی استان در گنبدکاووس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، سرهنگ سید علی مهاجر معاون اجرایی سپاه نینوای گلستان شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره شهدای منا و سومین سالگرد این شهدا در مسجد جامع روستای حاجی‌قوشان گنبدکاووس اظهار داشت: شهدای منا دل‌باخته به لقاءالله بودند و چون مخلص و پاک در لباس احرام برای تقرب پیش رفتند به شهادت رسیدند و آنچه در این حادثه دل را تسلی می‌دهد این است که در نعمت الهی غوطه‌ور هستند.

وی با محکوم کردن حرکت اخیر تروریست‌ها در اهواز افزود: دشمن هر لحظه به‌فکر براندازی انقلاب اسلامی است و از هیچ حرکتی فروگذار نیست و نقشه‌هایش همیشه نقش بر آب است.

معاون اجرایی سپاه نینوای گلستان تصریح کرد: مردم و جوانان با انسجام و محکوم کردن این حرکت تروریست‌ها بار دیگر پوزه دشمن را به خاک مالیدند و جوانان ثابت کردند گر چه در زمان دفاع مقدس نبودند اما فرهنگ ایثار و شهادت را از پدران خود آموختند.

وی یادآور شد: ما پیرو اهل‌بیت(ع) هستیم و باید مراقب باشیم تا ناخواسته تریبون شبکه‌های اجتماعی دشمن نباشیم و در این مسیر باید بصیرت و هوشیاری خود را افزایش دهیم.

مهاجر تأکید کرد: جنگ اقتصادی دشمن مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه دشمن نخستین بار جنگ اقتصادی و تحریم خود را از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آغاز کرد و در دوره ریاست جمهوری کارتر در سال 75، پس از حادثه 11 سپتامبر و در اوج تصویب برجام در سال 95 تکرار کرد.

وی گفت: دشمن در دهه‌های مختلف از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ‌های اقتصادی،  جنگ نرم و جنگ فرهنگی را برای از بین بردن انقلاب انجام داده و تاکنون موفق نبوده گرچه در همه این جنگ‌ها ملت ایران هزینه‌هایی مانند تقدیم شهدا داده‎اند که این نشان‎دهنده پیروی از مکتب اهل‌بیت(ع) و عاشورا است.

معاون اجرایی سپاه نینوای گلستان اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس ملت ایران و رزمندگان گوش به فرمان رهبر و ولی خود بودند و به وعده الهی باور و اعتقاد کامل داشتند و شیعه و سنی در جنگ کنار هم با تن و کمترین سلاح جنگی در برابر تانک‎های دشمن قرار گرفته جنگیدند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس جوانان ما جمله «ما می‎توانیم» را در عرصه‎های فناوری هسته‎ای و موشکی به‌ اثبات رساندند و با تبعیت از امام راحل زیر بار ظلم و جور نرفته و به این باور رسیدند که راه سعادت شهید شدن در راه خدا است.

انتهای پیام/ح

نظر شما