شناسهٔ خبر: 28313747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

یوسفی تاکیدکرد:

تبلیغات برخی از شرکت‌های بازرگانی برای ارجحیت دادن دارو خارجی به ایرانی/ اغلب داروهای خارجی و داخلی کیفیت مشابه‌ای دارند

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه تبلیغات برخی شرکت‌های بازرگانی برای ارجحیت دادن دارو خارجی به ایرانی تنها برای ایجاد بازار فروش برنامه ریزی شده است،گفت: اغلب داروهای خارجی و داخلی کیفیت مشابه‌ای دارند.

صاحب‌خبر -

همایون یوسفی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت تبلیغات گسترده دارو توسط شرکتهای بازرگانی،گفت: برخی از شرکت‌های بازرگانی، تبلیغات دارو خارجی را  تنها برای  ایجاد بازار فروش برنامه ریزی می‌کنند، درشرایطی که طبق  بررسی‌های انجام شده اثر بخشی داروهای خارجی نسبت به ایرانی در بسیاری از موارد یکسان است.

 نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: داروهای بیماران سرطانی جز دارو های ویژه ای تلقی می‌شود و اقلام داروها برای درمان بیماران سرطانی نیزمتنوع  است و از همین رو  با این اوصاف در طرح تحول سلامت دارو، مقررشده است که  بیماران سرطانی دارو را رایگان دریافت کنند.

 یوسفی افزود: با توجه مسائل اخیر امکان دارد درتامین داروهای بیمارن سرطانی کمبودهای بوجود آید اما می‌توان ازداروهای جایگزین برای درمان بیماران سرطانی استفاده کردو این درحالی است که این راستا مشکلاتی  نیز بوجودآمده است اما بطورکلی روند درمانی بیماران سرطانی مختل نشده است.

 عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآورشد:اغلب داروهای خارجی و داخلی کیفیت مشابه‌ای دارند  اما با این اوصاف برخی ازشرکت‌های بازرگانی دارو امکان دارد با ارتباطاتی که با برخی افراد دارند، دارو را وارد بازارکنند تا برندشان فروش  مناسبی داشته باشد.

پایان پیام

 

نظر شما