شناسهٔ خبر: 28313157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احزاب و گروههای سیاسی مالزی حادثه تروریستی اهواز را محکوم کردند

کوالالامپور- ایرنا- برخی احزاب و گروههای سیاسی مالزی با صدور بیانیه های جداگانه حادثه تروریستی درجریان رژه نظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، حزب اسلامگرای پاس با صدور بیانیه ای حمله تروریستی در اهواز را که منجر به شهادت زنان ، کودکان، سربازان و مردم ایران شد، قویا محکوم کرد.
حزب پاس در بیانیه خود که ایرنا یک نسخه از آن را دریافت کرده است، با دولت و مردم ایران و خانواده های شهیدان این حادثه تروریستی ابراز همدردی و همدلی و آرزوی سلامتی برای مجروحان آن کرد.
دراین بیانیه آمده است : جهان اسلام این حادثه تروریستی را که درآن شهروندان ایرانی توسط عواملی که آمریکا و متحدانش آنها را حمایت می کنند، کاملا محکوم می کند.
گروههای سیاسی سجاگات، شورا و سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی (ماپیم) نیزبا صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند: اقدام تروریستی در اهواز ایران توسط همه مسلمانان جهان مذموم و محکوم است.
این بیانیه تاکید کرد که ردپای بیگانگان در ایجاد چنین حادثه تروریستی نمی تواند نادیده گرفته شود.
امضا کنندگان این بیانیه اعلام کردند: اقدام ایران در حمایت از مردم وحاکمیتش مورد پشتیبانی مسلمانان است.
در این بیانیه مشترک آمده است در حمله تروریست ها به اهواز 25کشته و 90 مجروح برجای گذاشته است.
گروههای سیاسی مالزیایی تاکید کردند: آمریکا و متحدان غربی اش همواره ایران را به دلیل اینکه این کشور مرکز اصلی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است، هدف حملات خود قرار داده اند.
گروههای مالزیایی تاکید کردند: این موضوع قابل انکار نیست که عناصر ضعیف در میان مسلمانان با نیروهای ضد اسلامی همکاری می کنند.
گروههای سجاگات، شورا و ماپیم مالزی تاکید کردند: حمله تروریستی به اهواز ایران تلاشی برای ایجاد ارعاب است.
این گروههای فعال سیاسی اعلام کردند: کاملا آشکار است که دیگر کشورهای مسلمان نیزمی توانند هدف دشمنان اسلام قرار گیرند.
امضا کنندگان بیانیه با بیان اینکه کشورهای اسلامی نباید در قبال حادثه تروریستی اهواز سکوت کنند ، خواستار اتحاد جهان اسلام در مقابل دشمنان مسلمانان و پاسخ فوری وموضع گیری درخور آنها به حادثه تروریستی اهواز شدند.
تاکنون بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی حادثه تروریستی در اهواز را محکوم کرده اند.
به گزارش ایرنا، یک گروه مسلح تروریستی وابسته به گروهک تجزیه طلب موسوم به 'جنبش عربی آزادیبخش الاحوازیه' روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز با پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
در جریان این حمله تروریستی 25 تن به شهادت رسیدند و 60 تن دیگر زخمی شدند که درمیان قربانیان تعدادی کودک و غیرنظامی نیز دیده می‌شود
شبد**آساق **1599 **1010

نظر شما