شناسهٔ خبر: 28311913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درصورت بروز مشکل در دربی من مسئولم

سرپرست باشگاه استقلال در گفتگو با برنامه ۹۰ درباره علل اجرا نشدن قانون ۹۰ به ۱۰ تماشاگران در دربی تهران توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال که مهمان تلفنی برنامه 90 بود، درباره موضوع حضور 90 به 10 هواداران در دربی روز پنجشنبه گفت: پیش از این نیز گفتم و باز هم می گویم که صحبت های آقای فتاحی دور از واقعیت است. سازمان لیگ طرح 90 به 10 را مطرح کرد و این موضوع عرف و منطقی است و حق طبیعی هر دو تیم است. این موضوع به عنوان پیشنهاد در شورای تامین با حضور آقایان بهاروند و فتاحی مطرح شد. به اتفاق، تمامی اعضای محترم مخالفت کردند. من نیز در این جلسه بودم. دلایل نیز بدیهی و منطقی بود و با توجه به عدم وجود زیر ساخت یعنی نبود گیت مخصوص و عدم ابزار لازم برای تفکیک، دوستان به این نتیجه رسیدند که 50-50 برای هر دو بازی رفت و برگشت باشد. فتاحی به من گفت اعلام می کنم که فتحی مخالف بود.

سرپرست استقلال در پاسخ به این سوال که چرا مخالف این موضوع بودید، عنوان کرد: باید واقع بین باشیم. اگر قصد عوام فریبی داشته باشیم، می توانیم هر روز مصاحبه کنیم و بگوییم باید 90 به 10 شود. سوال این است که آیا شدنی است؟ فقط با مصاحبه اصرار کردن، امری منطقی است یا باید واقعیت را ببینیم؟ خود آقای فتاحی نیز این موضوع را می داند که منطقی نیست. شما نیز می دانید که منطقی نیست. باید همه زیر ساخت ها و بستر فراهم و آماده شود و سپس این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: در جلسه ای که با آقای کریمی مدیرعامل شرکت توسعه داشتیم، به ما اعلام کردند مقدمات 90 به 10 فراهم شده و موضوع زیر ساخت ها فراهم شده است و به زودی نصب می شود. با این اتفاق، این کار منطقی انجام می شود و تیم میزبان و مهمان می توانند این کار را انجام دهند. پا فشاری به این کار که فعلا نشدنی است، منطقی نیست.

سرپرست باشگاه استقلال در ادامه در واکنش به صحبت های فتاحی بیان کرد: دنبال چه چیزی می گردید آقای فتاحی؟ ایشان متاسفانه حرف های دور از واقعیت می زنند. درباره سوپرجام قبلا گفتم و باز هم می گویم شورای تامین مرجع 3 بر صفر کردن بازی نیست اما درباره برگزاری بازی و 90 به 10، مرجع است. شورای تامین در بحث 90 به 10 باید احراز می کرده است. در شهرستان ها بحث متفاوت است. من از خدا می خواهم و کدام تیمی دوست ندارد 80 هزار هوادار داشته باشد؟ یعنی چی ما نگران تماشاگر هستیم؟ برابر تراکتورسازی بیش از 20 درصد تماشاگر تبریزی آمد و 20 نفر مجروح شدند و ورزشگاه صدمه دید. اولین مخالف سرهنگ سلمانی فرمانده میدان و نیکو خصال مدیر مجموعه بودند. تمام مکالمت ضبط شده و از آنها سوال کنید که آیا به دلیل مخالفت من این اتفاق رخ داد؟ من گفتم زیر ساخت آماده نیست اما دوستان گفتند قانون است. من با این طرح موافقم اما دنبال عوامفریبی نیستم. بستر این کار فراهم نیست و اگر من هم خود شیرینی و اصرار می کردم، باز هم فرماندهی تکرار می کرد که امنیت را تامین نخواهد کرد. آقای فتاحی مگر شما سخنگوی شورای تامین هستید؟ شما عادت کردید قبل از بازی سوپرجام رای اعلام می کنید. این موضوع در حیطه وظایف شما نیست و دکتر گودرزی باید این را اعلام کند که چه کسی تصمیم گرفت 90 به 10 باشد و شما مجری هستید. این موضوع با موضوع سوپرجام قابل قیاس نیست.
سرپرست باشگاه استقلال در پایان صحبت های خود تصریح کرد: به عنوان مدیر و مسئول باشگاه حاضر نیستم خون از بینی یک تماشاگر بیاید و من مسئول هستم. اگر مشکلی پیش بیاید، من مسئول هستم و باید پاسخگو باشم و نمی خواهم به دلیل حرف های پوپولیستی این مشکل پیش بیاید. من می دانم که باید 90 به 10 اتفاق بیتفد و کار سختی هم نیست اما ابتدا باید زیر ساخت آماده شود. همه اعضای شورای تامین این نظر را داشتند. همه در جلسه گفتند قانون باید اجرا شود اما ابتدا زیر ساخت را باید فراهم کنیم.

گفتگوی تلفنی فتحی و فتاحی در برنامه ۹۰ درخصوص تماشاگران دربی

mp4
<div id="video-display-embed-code_2651746" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2235801/2651746?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما