شناسهٔ خبر: 28308246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 توضيح روز

دستمزد کي‌روش 5/2 ميليون دلار نيست

روابط عمومي فدراسيون فوتبال در اطلاعيه‌اي در خصوص صحبت‌هاي مهدي تاج و مسائل مربوط به دستمزد کارلوس کي‌روش، توضيحاتي داد: « به اطلاع مي رساند که در اظهارات رياست فدراسيون فوتبال به هزينه‌هاي مورد نياز جهت آماده‌سازي تيم ملي فوتبال ايران به منظور حضور در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا اشاره شد که اين هزينه‌ها در حدود مبلغ 5 ميليون و 800 هزار دلار تخمين زده مي‌شود. همچنين اعلام شد با قول مساعد مديران محترم وزارت ورزش و جوانان و دولت، مبلغ 2 ميليون و 500 هزار دلار از اين هزينه‌ها تأمين خواهد شد. با اين وجود در اظهارات رياست فدراسيون هيچ گونه اشاره‌اي به مبلغ قرارداد سرمربي تيم ملي و يا اعضاي کادر فني نشده است. بر اين اساس انتشار اخباري پيرامون دستمزد 5/2 ميليون دلاري کارلوس کي‌روش صرفاً حاصل برداشت نادرست از اظهارات رئيس فدراسيون فوتبال بوده است.»

درخشش مرد مغضوب استقلال در استرادا

نزديک به يک ماه بعد از انتقال غيرمنتظره به فوتبال اروپا، علي قرباني با دبل مقابل تيم دوم رقابت‌هاي اين فصل فوتوناليگ اسلوواکي به چهره‌اي محبوب نزد رسانه‌هاي اين کشور و همين طور طرفداران اسپارتاک ترناوا تبديل شد؛ اگرچه دو گل او چندان پايان خوشي براي اين تيم نداشت تا آنها با دست خالي به خانه بازگردند.

در استاديوم MOL ARENAدر شهر استرادا که با حضور نزديک به 25 هزار طرفدار دوناجسکا جو فوق‌العاده‌اي رقم زده بود علي قرباني با پيراهن شماره 10 اسپارتاک ترناوا درخششي جالب توجه از خود داشت تا با دو گل ديدني نشان از خريدي رويايي براي اين تيم بدهد. سرمربي اسپارتاک با استراحت دادن به تعدادي از ستاره‌هاي اصلي خود بعد از بازي سنگين با اندرلخت بلژيک در ليگ اروپا باعث شد تا علي قرباني در اولين حضور 90 دقيقه‌اي، دبلي به يادماندني اما تلخ از خود به ثبت برساند.

بعد از اين درخشش ستاره ايراني به مرد محبوب رسانه‎ها و دوربين‌هاي تلويزيوني اسلوواکي تبديل شد تا جايي که تصاوير محاصره علي قرباني توسط اين دوربين‌ها در صفحه اينستاگرام باشگاه اسپارتاک ترناوا بازخورد گسترده‎‏اي پيدا کرد. قرباني با اشاره به اين که شکست تلخي را تجربه کرد در واکنش به گلزني‌هاي خود در اولين بازي مدعي شد کار مهاجم گل زدن است و او بايد به وظيفه‌اش عمل مي‌کرد.

رادوسلاو لاتال سرمربي اهل جمهوري چک اسپارتاک ترناوابعد از بازي گفت: «ما به سختي وارد بازي شديم چون تعدادي از بازيکنان کليدي خود را در اختيار نداشتيم. حريف فرصت‌هاي زيادي در همان آغاز بازي داشت و با يک شوت به گل هم رسيد اما پس از آن من يک تغيير را انجام دادم و توانستيم توپ را بهتر بچرخانيم. دو بار گلزني کرديم که روي هوش بالاي بازيکني مثل علي قرباني به دست آمد، اما در ادامه در حالي که مي‌توانستيم اين برد را حفظ کنيم تصميمات بدي اتخاذ کرديم و حريف در پايان ما را مجازات کرد».

قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي

ملاقات قلعه‌نويي و نکونام در اصفهان

مراسم قرعه‌‌کشي مرحله يک هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه‌هاي کشور (يادواره آزادسازي خرمشهر) روز گذشته برگزار شد که در مهم ترين بازي، نساجي با جواد نکونام مقابل تيم امير قلعه نويي قرار مي گيرد.

* مقاوت تهران - داماش گيلانيان (ميزبان: مقاومت تهران)

* مس کرمان - سيراف کنگان بوشهر (ميزبان: مس کرمان)

* برنده ديدار نفت مسجدسليمان - استقلال - سايپا (ميزبان اين بازي بعد از برگزاري ديدار نفت مسجدسليمان - استقلال انتخاب خواهد شد)

* استقلال خوزستان - صنعت نفت آبادان (ميزبان:استقلال خوزستان)

* سپاهان اصفهان - نساجي قائمشهر (ميزبان:سپاهان)

* سپيدرود رشت - برنده ديدار پرسپوليس - نود اروميه (ميزبان اين بازي بعد از برگزاري ديدار پرسپوليس - نود اروميه انتخاب خواهد شد)

* پديده خراسان - فولاد خوزستان (ميزبان:پديده)

* پارس جنوبي جم - ماشين‌سازي تبريز (ميزبان:پارس جنوبي)

ديدارهاي مرحله يک هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه‌هاي کشور در روزهاي دوازدهم و سيزدهم مهر ماه و پس از انجام ديدارهاي هفته هشتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما