شناسهٔ خبر: 28312664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي قرعه کشي شد

مراسم قرعه کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي فوتبال ايران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

با وجود اينکه برنده ديدار تيم‌هاي پرسپوليس- نود اروميه و نفت مسجدسليمان- استقلال تهران هنوز مشخص نشده است، اما به دليل تعيين تکليف 14 تيم جام حذفي، سازمان ليگ اقدام به برگزاري قرعه کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي کرده است.


مراسم قرعه کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي سازمان ليگ برتر از ساعت 17 امروز در محل روابط عمومي اين سازمان آغاز شد که سعيد فتاحي، مسؤول برگزاري مسابقات اجراي اين مراسم را بر عهده داشت.


از 14 تيم تعيين شده مرحله يک هشتم و چهار تيم باقي مانده در مرحله يک شانزدهم نهايي جام حذفي، تنها هفت نماينده باشگاه‌ها حضور دارند و مسؤولان باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس نيز در اين جلسه شرکت نکرده‌اند.


نمايندگان تيم‌هاي مقاومت تهران، سايپا، سپاهان، سپيدرود رشت، استقلال خوزستان، مس کرمان، صنعت نفت آبادان و دو تيم ديگر در اين جلسه قرعه کشي حضور دارند ولي مسؤولان ساير تيم‌ها در آن شرکت نکردند.

 

 


سعيد فتاحي، مسؤول برگزاري مسابقات سازمان ليگ اعلام کرد مسابقات مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي در روزهاي دوازدهم و سيزدهم مهرماه و پس از مسابقات هفته هشتم ليگ برتر برگزار خواهد شد.


او ادامه داد: در هر مرحله جام حذفي به صورت جداگانه قرعه کشي برگزار مي‌شود و فقط مسئولان تيم‌ها گوي‌ها را برمي‌دارند؛ ضمنا اگر نياز به تعيين ميزبان يا مهمان بازي‌ها باشد، قرعه کشي جداگانه‌اي انجام خواهد گرفت.


قرعه‌کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي فوتبال ايران انجام گرفت که تيم‌هاي حاضر در اين مرحله رقباي خود را شناختند که به تفکيک ميزبان(سمت راست) و مهمان(سمت چپ) مسابقات اين مرحله در زير آمده است:


مس کرمان- سيراف کنگان بوشهر
مقاومت تهران- داماش گيلان
استقلال خوزستان- صنعت نفت آبادان
سپاهان اصفهان- نساجي مازندران
پديده مشهد- فولاد خوزستان
پارس جنوبي جم- ماشين‌سازي تبريز


برنده بازي (نفت مسجدسليمان و استقلال تهران)- سايپا
* ميزبان بعد از برگزاري ديدار نفت مسجدسليمان و استقلال تعيين مي‌شود.
* استقلال تهران در صورت پيروزي برابر نفت مسجدسليمان، در ورزشگاه آزادي ميزبان سايپا خواهد بود.

 

سپيدرود رشت- برنده بازي (پرسپوليس و نود اروميه) : ميزبان نامشخص
* ميزبان بعد از برگزاري مسابقه پرسپوليس و نود اروميه مشخص خواهد شد.
* پرسپوليس در صورت پيروزي بايد در رشت به مصاف تيم سپيدرود برود.

 

نکته جالب توجه در اين قرعه کشي عدم برخورد ليگ برتري‌هاي با تيم‌هاي دسته‌هاي پايين‌تر بود؛ مس کرمان، سيراف کنگان بوشهر، داماش گيلان و مقاومت تهران چهار تيم راه يافته به مرحله يک هشتم نهايي بودند که هيچ‌کدام با ليگ برتري‌ها ديدار نخواهند داشت.

اما در 6 مسابقه ديگر مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي 12 تيم ليگ برتري بايد با هم ديدار کنند؛ مگر آنکه نود اروميه ليگ يکي با خلق شگفتي پرسپوليس را در ورزشگاه آزادي شکست دهد و به مصاف سپيدرود رشت برود.

 

قرعه تيم استقلال تهران را سيامک قليچ‌خاني، مدير رسانه‌اي سپاهان و روزنامه نگاري قديمي از گوي خارج کرد؛ قرعه تيم سپاهان را نماينده صنعت نفت و قرعه تيم پرسپوليس را نماينده استقلال خوزستان از گوي بيرون آوردند.


مراسم قرعه کشي مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي حدود 20 دقيقه به طول انجاميد که پوشش تلويزيوني از شبکه ورزش داشت.

 

سپاهان و نساجي مازندران در حالي بايد ديدار جام حذفي را مقابل هم برگزار کنند که بعد از وقفه ليگ در روز بيست و هفتم مهرماه، ديدار ديگري هم در ورزشگاه فولادشهر برابر هم خواهند داشت.


استقلال تهران هم در صورت برتري برابر نفت مسجدسليمان، در شرايطي بايد با سايپا ديدار کند که آنها نيز در هفته نهم و در روز بيست و هفتم مهرماه بايد بازي ديگري مقابل هم انجام دهند.


پرسپوليس که روز گذشته در هفتمين بازي فصل به مصاف سپيدرود رفت، در صورت شکست تيم نود اروميه در جام حذفي نيز مقابل شاگردان علي کريمي قرار خواهد گرفت؛ با اين تفاوت که اين بار مسابقه آنها در رشت انجام خواهد شد.


ماشين سازي و پارس جنوبي جم نيز که سه روز قبل در ليگ برتر برابر هم قرار گرفتند، در جام حذفي نيز ديداري با يکديگر خواهند داشت تا تيم راه يافته به جمع هشت تيم نهايي اين رقابت‌ها را مشخص کنند.

 

پديده که در مرحله يک شانزدهم نهايي بعد از پيروزي برابر ذوب‌آهن در ليگ برتر، در جام حذفي نيز اين تيم اصفهاني را شکست داد، حالا  با قرعه کشي امروز شرايط مشابهي را تجربه خواهد کرد؛ شاگردان يحيي گل‌محمدي در دور يک هشتم پاياني جام حذفي در استاديوم امام رضا ميزبان فولاد خوزستان هستند و در نخستين بازي بعد از وقفه ليگ نيز در همين ورزشگاه به مصاف فولادي‌ها خواهند رفت.

نظر شما