شناسهٔ خبر: 28305707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جذب گردشگراز ترکیه با معرفی ظرفیت های گردشگری خراسان رضوی

در نشست مدیرکل میراث فرهنگی و سرکنسول ترکیه در مشهد بر رایزنی برای جذب گردشگر از ترکیه با معرفی ظرفیت های گردشگری استان تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز با اشاره به دیدار با محمت کورتولوش آیکان، جذب گردشگراز ترکیه با معرفی ظرفیت های گردشگری خراسان رضویسرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد افزود: افزایش پروازها به ترکیه یکی از محورهای اصلی این نشست بود.

وی گفت:  هم چنین مقرر شد با هدف معرفی جاذبه های گردشگری خراسان رضوی به مردم ترکیه، یک شرکت فعال در زمینه صنعت گردشگری از این کشور به استان خواهد آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان افزود: این شرکت گردشگری ترکیه ای حدود هزارآژانس مسافرتی را تحت پوشش قرار دارد و امید است با فعالیت این شرکت، معرفی شایانی از قابلیت های گردشگری به ویژه حرم مطهر رضوی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی دیگر استان توسط این شرکت گردشگری صورت گیرد.

مکرمی فر گفت: رسانه های ترکیه برای معرفی ظرفیت های و قابلیت های گردشگری خراسان رضوی به مشهد خواهند آمد و از ظرفیت آن ها برای معرفی استان در ترکیه استفاده خواهد شد.

وی گفت: مشکلات و موانعی که برای سرمایه گذاران ترکیه در حوزه های ساخت و راه اندازی هتل، رستوران، ژئو توریسم و مجموعه های اقتصادی صنایع دستی وجود دارد از طریق سرکنسول به ما اعلام خواهد شد تا برای رفع آن اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: برگزاری جشن نوروزگاه مشترک از موارد مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی های حقوقی تفاهم نامه آن امضا خواهد شد تا شاهد شکوفایی  صنعت گردشگری و توسعه توریسم درمشهد باشیم.

مکرمی فر گفت: در هفته های آینده جلسه ای مشترک با سرکنسول ترکیه در مشهد و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان برگزار خواهیم کرد  تا مشکلات و موانعی که از سوی دفاتر خدمات مسافرتی مطرح می شود نیز برطرف شود و جذب گردشگر از ترکیه تسهیل شود.

وی افزود:مقرر شد برای انجام پژوهش های باستان شناسی مشترک ، مجوزی از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور دریافت شود و هیئتی مشترک بین باستان شناسان خراسان رضوی و ترکیه ای تشکیل شود که این مقدمه ای برای توسعه اقدامات فرهنگی و پژوهشی و باستان شناسی باشد.

نظر شما