شناسهٔ خبر: 28304375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

حرف مردم

صاحب‌خبر - 1043- از آقای بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش سوالی دارم. در مدیریت تحت امر شما مدیران ابتدایی و دبیرستان چگونه انتخاب می‌شوند؟ مثلا مدیری که از نعمت مادر شدن محروم است چگونه می‌تواند در مدرسه به بچه من بگوید دخترم؟ یا مردی که فرزند ندارد چطوری می‌تواند عین پدر برای فرزندان مردم عمل کند؟ آیا بهتر نیست در انتخاب مدیران به این موضوع توجه شود و از مدیران دارای فرزند برای مدارس استفاده شود. (20/6)
1026- ‌ای‌کاش به جای توجه در برخی مسائل خارجی که تاکنون موفقیت چندانی در زندگی مردم نداشته بیشتر به مشکلات داخلی پرداخته می‌شد. (20/6)
1025- پیوسته اخباری از رکود آن چند کارخانه و تولیدی که تاکنون سراپا بودند می‌رسد و دولت هیچ راهکاری برای جلوگیری از ادامه آن ارائه نمی‌دهد. اقتصاد مقاومتی باید بهتر اجرا می‌شد. نباید در شعار باقی بماند. (20/6)
0908- یکی از مشکلات موجود و نابسامانی کنونی کمبود ارز خارجی است که به علت نبود مواد اولیه بسیاری از کارخانجات هم در حال تعطیلی هستند و مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آید. متاسفانه از اشتباهات گذشته درس نگرفتیم. (20/6)
0855- کارمان به کجا کشیده شده است! پسر فلان مداح را آقازاده خطاب می‌کنیم. بیچاره آن رتبه‌های اول کنکور که در بهترین دانشگاه‌ها بدون سهمیه وارد و فارغ‌التحصیل شده‌اند و هنوز سربار پدر و مادر پیر خود هستند. (20/6)
0854- به اندازه کافی مطالب تند و متحجرانه روزنامه کیهان از صدا و سیما و بلندگوها و تریبون‌ها پخش می‌شود. صلاح نبود شما هم مطالب کیهان را در مورد هشتک، سانسورچی تکرار و
چاپ کنید. (20/6)
2211- سلام. از بهشهر تماس می‌گیرم. سلام به استاندار محترم مازندران. حدود شش ماه است که دارند در کمربندی بهشهر پل احداث می‌کنند، 6 ماه از شروع کار گذشته و یک طرف جاده تمام نشده. آیا استاندار می‌دانند چه ترافیک سنگینی و تصادفاتی در این منطقه ایجاد شده است؟ لطفا زودتر رسیدگی کنند تا باعث این همه ترافیک و تصادف نشود. (20/6)
2118- کیانی از تهران: سلام به آفتاب و همشهریان بروجردی خودم. کسانی که درب شورای شهر را تخته کردند خوب است برای راهنمایی به جناب علاءالدین بروجردی مراجعه کنند، چون ایشان تمام عمر خود را در مجلس وقف مردم کرده است تا جایی که هر هفته سه روز را در حوزه نمایندگی خود حاضر بوده است. بروجرد را هم نیز بهشت برین کرده است. (20/6)
2008- با سلام و خسته نباشید به بچه‌های آفتاب یزد. دولت اگر می‌خواهد عدالت را رعایت کند تامین بیمه اجتماعی روستاییان را که با حداقل مبلغ آنان را بیمه اجتماعی می‌کنند در تهران نیز اجرا کند. در همین تهران هستند کسانی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، مگر همین بیمه سلامت که دولت امکان آن را فراهم کرده. عده خیلی زیادی هستند که به سن بازنشستگی رسیدند، اما منبعی نیست که دست آنان را بگیرد. اگر امکان دارد دولت بیمه اجتماعی را در مورد شهرنشینان هم اجرایی کند. (20/6)
1413- سلام آقای مظفری. اخبار ساعت 2 خبر از گرانی پوشک می‌دهد. ببینید این ناجوانمردان با کودکان ما چه می‌کنند. یک پوشک 85 هزار تومان! این دزدان و گرانفروشان چقدر به مردم ظلم می‌کنند! چرا برخی از شرکت‌ها این کارها را می‌کنند؟ لااقل از این ایام محرم خجالت بکشند. به این مال مردم خورها بگویید خجالت بکشید. بعد از 36 سال بعضی از شهدای ما را به کشور آوردند. آیا این دزدان و اختلاسگران از شهدای گرانقدر خجالت نمی‌کشند؟ (21/6)
1051- گفته شده مداحی آقای رئیس‌جمهور را تهدید به مرگ کرده. مداح از طیف خود آقای روحانی است. آقای روحانی اول چسبیده به اصلاحاتی‌ها، وقتی از آنها رای گرفت برگشت به سمت طیف خود که دلواپسانند. من به آقای روحانی رای دادم اما کار آقای روحانی خوب نبود. (21/6)
1111- آقای مظفری! من روزنامه امروزتان را که می‌خواندم. مطلب‌تان در مورد نذورات بسیار فوق‌العاده بود. لطفا این را هم بفرمایید که در هیئت‌های عزاداری برخی از مردمی که به هیئت‌ها می‌روند، احتیاجی به غذا ندارند. من 70 سال است در هیئت‌ها هستم. غذاهای نذری را می‌بینم که گاهی خود اعضای هیئت‌ها و میهمان‌ها می‌خورند، اما کمتر به مردم فقیر غذای نذری می‌رسد. هیچ مانعی ندارد اگر این پول را در جهت نیازمندان و بخش سلامت وزارت بهداشت هزینه کنند. آقا
امام حسین (ع) هم بیشتر راضی است. چون گاهی این غذاهای نذری به دست مستضعفین
نمی‌رسد. (21/6)
1247- از مینی‌سیتی، شهرک شهید محلاتی زنگ می‌زنم. در غرب شهرک خیابان درختی یک لوله آب ترکیده است. به شهرداری و سازمان آب زنگ می‌زنم هر کدام مسئولیت را به دیگری موکول می‌کند. هیچ‌کسی توجه نمی‌کند مگر نه اینکه باید در مصرف آب
صرفه‌جویی شود! (21/6)
1250- من در بیمارستان میلاد دارای پرونده دندانپزشکی هستم. به علت اینکه توان مالی برای مراجعه به مرکز خصوصی را ندارم به بیمارستان مذکور جهت دریافت نوبت مراجعه حضوری کردم گفتند باید اینترنتی نوبت بگیرید. اینترنتی هم هرچه کردم موفق به ثبت نوبت نشدم. لطفا مسئولین بیمارستان لطف فرمایند راهنمایی کنند چگونه نوبت دریافت کنم؟ (21/6)
1051- سلام به آقای مظفری و همکاران. چرا این آقای شریعتمداری را برای مدیریت کیهان عوض نمی‌کنند؟ این آدم به هر که می‌خواهد توهین می‌کند. از او باسوادتر وجود ندارد؟ (21/6)
1043- عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد استیضاح وزیر اقتصاد گفته‌اند هیچ کس حاضر نیست وزیر شود. ایشان از اصولگرایان می‌ترسند. از شما خواهش می‌کنیم به اصولگرایان اعلام کنند یک نفر وزیری معرفی کند تا ببینند چقدر سریع انتخاب می‌شود و مسئولیت را می‌پذیرد. مثلا به عنوان نمونه یک نفر جای مدیر کیهان را معرفی کند تا خیلی سریع انتخاب شود و اهداف او را دنبال
‌کند. (21/6)
1041- ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی گفتند با تمام توان دنبال حل مشکلات مردم خواهیم بود. آقای دکتر! خواهش می‌کنیم دنبال حل مشکلات نباشید. شما هر گاه قصد و نیتی داشتید عده‌ای برای شما مانع ایجاد می‌کنند. مثل اینکه فرمودید قیمت دلار دستوری نمی‌شود، اما کاری کردند تا شما قیمت آن را دستوری صادر کردید. پس تلاش شما بی‌ثمر است. (21/6)
1038- معاون اول رئیس‌جمهور دکتر جهانگیری فرمودند: مدیری که در شرایط کنونی به دنبال پول بیشتر است خیانت می‌کند. آقای دکتر صحیح می‌فرماید. اما این فقط مدیران نیستند، بلکه تمام سازمان‌ها به دنبال کسب پول و خالی کردن جیب مردم هستند. (21/6)
1711- اعمال قانون وظیفه راهنمایی و رانندگی است. فرهنگ رانندگی را در جامعه تشریح نمی‌کنند. ولی هر روز جریمه را به عناوین مختلف بیشتر می‌کنند و مجلس برای راهنمایی و رانندگی قانون تصویب می‌کند و ظاهرا شرط می‌گذارد که در سال جاری آن‌قدر بودجه از محل جریمه‌ها تامین می‌شود. (21/6)
1037- جناب آقای کدخدایی سخنگوی محترم شورای نگهبان فرمودند هرگز نماینده‌ای برای رای و نظر ردصلاحیت نکردیم. آقای کدخدایی شما سال‌های سال در شورای نگهبان هستید می‌دانید هرگونه بخواهید تایید یا رد صلاحیت می‌کنید. حتی ممکن است یک نفر سال‌ها تایید بعد رد کنید. یا برعکس. (21/6)
0951- خواستم به جناب نکته‌چی بگویم فقط شما نیستید که میوه دسته دوم می‌خرید. ما هم بیشتر میوه خود را از وانتی‌ها و دستفروش‌های کنار خیابانی می‌خریم. مدت‌هاست از سوپرمیوه‌ها خرید نکردیم. هم گران می‌دهند هم چند کیلو اضافه برای مشتری می‌ریزند. ضمن اینکه ظاهرا این گرانی میوه داد نماینده مجلس را هم در آورده. او گفته یک کیلو میوه هم نتونستم بخرم. (21/6)
آفتاب یزد: با تشکر. اما وی گفته: میهمان داشتیم همسرم یک کیلو
میوه بیشتر نتوانست بخرد!
0900- تهران جزو 15 شهر بزرگ جهان است، ولی در رتبه‌بندی جهانی کیفیت زندگی رتبه 128 را دارد که پیوسته
خشک‌تر خواهد شد. (21/6)
0859- حکم قطعی ناظم مدرسه‌ای در غرب تهران که به آزار جنسی بچه‌ها پرداخته بود تایید شد. وی به 10 سال زندان و شلاق محکوم شده است، ولی این فرد آن‌قدر رو دارد که از والدین همان بچه‌ها شکایت کرده است. (21/6)
0850- افرادی در سن کهولت و از کارافتادگی کاملا آشکار در حال تصمیم‌گیری در چند اداره هستند و در مواقعی هم در حال چرت زدن در محل کار هستند و از بازنشستگی آنها خبری
نیست! (21/6)
0845- سال‌ها پیش سازمان صنایع دفاع برای یک شهرک مسکونی و برای کارکنان خود آبگرمکن خورشیدی نصب کرده بود. آبگرمکن خورشیدی تکنولوژی ساده‌ای دارد و در صورت استفاده عموم از آن در خانوارهای کشور 60 درصد از مصرف برق آن
خانوارها کم می‌شود. (21/6)
0844- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید: هشت میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات دپو شده است که به علت بروکراسی و بخشنامه‌های مختلف ترخیص آن برای صاحبان کالا مشکل‌هایی ایجاد کرده است. این مسئله باعث کمبود شدید مواد اولیه در کشور برای ماه‌های آینده خواهد شد.(21/6)
0658- یکی از بزرگان فرمایش کردند اجازه نمی‌دهیم ناامنی به درون خانه‌های ما بیاید. دست شما درد نکند! جای تقدیر دارد. اما ایشان نمی‌دانند فقر و اقتصاد ناامنی‌هایی دارد که خیلی وقت است به خانه‌های ما آمده. (21/6)
1312- همه ما امیدواریم آقای روحانی از نیویورک با دست پر بازگردد. این توقع بی‌جایی نیست که رئیس دولت بتواند در مجمع جهانی نیویورک نظرات جهانی را بیش از پیش به سمت ما برگرداند. دنیا باید بپذیرد تحریم‌های آمریکا ظالمانه است و فشار به ملت ایران است و هیچ توجیهی ندارد. (1/7)
1436- آقای روحانی باید در نیویورک از حق کشور دفاع کند و با رفتار و سخنانی سنجیده صلح‌طلبی ما را به جهان اعلام کند تا باعث سروایی دشمنان گردد. سخنان کارشناسی بیش از هر شعار دیگری تاثیر دارد. آقای روحانی باید بداند نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل فرصت خوبی برای حرف زدن است. هر چند ایشان هم گفته‌اند خیلی حرف‌ها دارند بزنند. امیدواریم حرف‌های ایشان بتواند معادلات را به نفع ما
تغییر دهد. (1/7)

نظر شما