شناسهٔ خبر: 28279918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

همزمان با آغاز سال تحصیلی؛

بیش از ۳۵۷ هزار دانش آموز هرمزگانی راهی مدرسه شدند+تصاویر

بالغ بر ۳۵۷ هزار و ۳۲۸ نفر دانش آموز هرمزگانی در سه هزار و ۵۳۷ مدرسه سال جدید تحصیلی خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان تمام شد و مهر، ماه مهربانی پا به پاییز گذاشت و قاصدک ها خبر بازگشایی سال تحصیلی جدید را برای دانش آموزان به ارمغان می آورند.

با شروع فصل پاییز کوچه ها و خیابان های شهر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته و صبح دل انگیز اولین روز از ماه مهر هزاران دانش آموز هرمزگانی با عبور از گوچه و خیابان ها روانه مدرسه می شوند تا در کنار دوستان خود سال تحصیلی دیگر را آغاز کنند.

شور و اشتقاق دانش آموزان را می توان در هر کوی و برزنی مشاهده کرد که با لی لی کنان به سمت مدرسه قدم بر می دارند و با نشاط خاصی به همکلاسی های خود سلام می کند.

مادران و پدران نیز این روزها حال و هوای خاصی دارند و فرزندان خود را از زیر قرآن عبور داده و با دود کردن اسپند، دعای خیر و دادن صدقه فرزندان خود را راهی مدرسه می کنند و خاطرات تلخ و شیرین زمان تحصیلشان در ذهنشان تداعی می شود.

صدای زنگ تفریح مدرسه قشنگ ترین آهنگ برای دانش آموزان می شود و با نوای آن هیاهوی کودکان و شور و اشتیاق نوجوانان سراسر حیاط مدرسه ها را فرا می گیرد.

تقارن آغاز سال تحصیلی جدید و  همزمانی آن با ماه محرم حسینی این دو رویداد مهم با یکدیگر پیام آزادی، ایثار، جوانمردی، عدالت خواهی و حقیقت جویی را برای نسل آینده ساز ایران اسلامی به همراه خواهد داشت.

آغاز سال تحصیلی با 375 هزار دانش آموز در هرمزگان

دانش هاشمی پور، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه مدرسه خانه امید خانواده ها و کانون تعلیم و تربیت است، اظهارکرد: تحول، نوگرایی و خلاقیت در امر تعلیم و تربیت به عنوان راهبردهای آموزش و پرورش هرمزگان در سال جدید تحصیلی است که بر مبنای سند تحول بنیادین دنبال می شود.

 مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان مدرسه را خانه دوم دانش آموزان نامید و گفت: مدرسه نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی و تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و آحاد جامعه باید در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت که رویکرد مدرسه محور دارد، در کنار نهاد مهم آموزش و پرورش باشند.

هاشمی پور تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با نگرشی عمیق به جایگاه والای آموزش و پرورش، دستیابی به پیشرفت و توسعه و ارتقا دانش و اخلاق در جامعه را حاصل تلاش ‌معلمان عزیز در سنگر مدرسه می داند و توجه ویژه ای را به این مجموعه دارد.

وی افزود: از معلمان فرهیخته و مدیران دلسوز که پرچمدار نظام تعلیم و تربیت هستند انتظار می رود در تربیت نسلی متعهد و خلاق، سرزنده و بانشاط، دلسوزانه بکوشند تا اهداف غایی سند تحول بنیادین که بر تربیت نسلی خلاق تاکید دارد، محقق شود.

 مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: در کنار معلمان و دانش آموزان قطعا موفقیت آموزش و پرورش در گرو همراهی اولیای عزیز است تا با مشارکت همه جانبه در امور مدرسه، یاریگر معلمان و مربیان فرزندان خویش باشند.

هاشمی پور در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش هرمزگان با بهره گیری از همه ظرفیت ها و با آمادگی کامل به استقبال ماه مهر و بازگشایی مدارس رفته است، خاطرنشان کرد: سال جدید تحصیلی در هرمزگان با ۳۵۷ هزار و ۳۲۸ نفر دانش آموز در سه هزار و ۵۳۷ مدرسه با ۱۳ هزار و ۷۳۹ معلم و مربی آغاز می شود که از این تعداد ۴۰ هزار و ۶۴۵ نفر را کلاس اولی و ۱۷ هزار نوآموز پیش دبستانی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما