شناسهٔ خبر: 2827367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش و جوانان

مدیران و روسای ورزشی استان ها، صاحبان اصلی ورزش هستند

رشت - ایرنا - معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان گفت: مدیران و روسای ورزشی استان ها و شهرها، صاحبان اصلی ورزش کشور محسوب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، 'نصرالله سجادی' عصر دوشنبه در جلسه با مسوولان ورزش استان گیلان در رشت افزود : بار اصلی ورزش به دوش هیات ها و مسوولان ادارات ورزش است و با تلاش این افراد است که ورزش در میادین مختلف می درخشد .

وی اظهارکرد : اگر مسوولان ورزش در استان ها نتوانند خوب کار کنند ، تیم های ملی ما نتایج خوبی را کسب نمی کنند و نمی توانیم در میادین بین المللی موفق باشیم و سهم اصلی موفقیت ها به شهرستانها ، هیات های ورزشی و باشگاه ها مربوط است .

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در ادامه به وضعیت انتخابات فدراسیون ها اشاره و بیان کرد: ما درصدد هستیم تا اساسنامه و آیین نامه های فدراسیون را آماده و به روزرسانی و مشکلات آنان را نیز حل کنیم و تاکنون نیز در 29 فدراسیون انتخابات برگزار شده است .

وی ادامه داد : سرپرست هر فدراسیون می تواند در انتخابات شرکت کند اما برای اینکه شائبه ای پیش نیاید ، تصمیم گرفتیم که سرپرست در انتخابات شرکت نکند و از این 29 فدراسیون فقط رشته کشتی بود که سرپرست آن به توصیه وزارت ورزش کاندیدا و به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد .

سجادی خاطرنشان کرد: این در حالیست که طی هشت سال گذشته هر فردی که در فدراسیون سرپرست بوده، به عنوان رییس فدراسیون نیز انتخاب شد که البته این امر غیرقانونی نبود اما ما تصمیم گرفتیم که سرپرست، کاندیدا نشود.

وی در ادامه با تقدیر از تشکیل کانون پیشکسوتان ورزش در گیلان گفت : ما این طرح را در وزارتخانه معرفی خواهیم کرد تا سایر استان ها نیز از گیلان الگوبرداری کنند و موسسه پیشکسسوتان ورزش را تشکیل دهند و ما نیز در وزارتخانه در حد توان از این موسسه حمایت می کنیم .

وی در مورد روسای هیات های ورزشی نیز افزود : ریس هیات ورزش به صورت افتخاری کار می کند و حقوقی دریافت نمی کند اما اگر فردی در استانی تمام وقت خود را صرف هیات می کند؛ با هماهنگی با مدیرکل ورزش آن استان می تواند از منابع هیات ، حقوقی را برای خود درنظر بگیرد.

در ابتدای این جلسه نیز تعدادی از مسوولان و روسای هیات های ورزشی استان گیلان در مورد مسایل و مشکلات خود صحبت کردند که می توان به مشکلات کارکنان قراردادی اداره کل ورزش و جوانان گیلان ، نبود خانه کشتی در این استان ، مشکلات ورزشگاه 15 هزار نفره و پیست دوهزار متری قایقرانی در حال احداث بندرانزلی ، نداشتن حتی یک استخر استاندارد در گیلان و تعطیلی حدود یک و نیم ساله تنها استخر مرکز گیلان ، دغدغه شغلی قهرمانان ورزش و احداث اولین ورزشگاه ساحلی در گیلان اشاره کرد .

در این جلسه که در سالن آمفی تئاتر مهمانسرای المپیک مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، روسای هیات های ورزشی، پیشکسوتان و سایر مسوولان ورزش استان حضور داشتند.ک/3

7285 / 695/686

نظر شما