شناسهٔ خبر: 28270510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور:

طنین انداز شدن صدای زنگ مهر مقاومت در تمامی مدارس منطقه افشار

لحظاتی قبل با حضور مسئولین محلی و استانی زنگ بازگشایی مدارس و حماسه مقاومت و پیروزی در منطقه افشار به صدا در آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه افشار، آیین نمادین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور امام جمعه گرماب، بخشدار، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس آموزش و پرورش منطقه افشار، جمعی از مسئولین محلی، خانواده معزز شهدا، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء در دبیرستان امام خمینی(ره) شهر گرماب برگزار شد .

سید مجتبی حسینی در مراسم آیین بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در مدرسه امام خمینی(ره) شهر گرماب، تقارن سوز محرم و سوگواری اباعبدا... الحسین(ع) و عطر ماندگار دفاع مقدس  با آغاز بهار تحصیلی گرامی داشته و تسلیت خود را نسبت به حادثه تروریستی اهواز ابراز داشت و خواستار انسجام ملت در برابر صف آرایی بین المللی بدخواهان و دشمنان شد.

وی آغاز مهر را شروع مهربانی ها در مدارس دانست و افزود: امروز روز جوشش شور، شعف ، نشاط و امید در مدراس است و روزی است که تربیت در مقیاس عملی و عینی با حضور پرشور دانش آموزان، معلمان و مدیران در مدارس تحقق می یابد.

حسینی ضمن اشاره به عزاداری ها در محرم از هدف این قیام سخن به میان آورد و افزود: هدف از قیام عاشورا حفظ دین و برپاداشتن نماز است.

در ادامه امام جمعه شهر گرماب با تقدیر و تشکر از مسئولین و تبریک بازگشایی مدارس گفت: علم همان چیزی است که انسان را به خداوند متعال می رساند.

وی دوران تحصیل را بهترین دوران برای تربیت صحیح دانش آموزان خواند و افزود: رفتار مدیران و معلمان موثرتر از تذکرات والدین بوده و آنها بهترین الگو برای دانش آموزان هستند.

امام جمعه شهر گرماب در پایان نقش آموزه های دینی در تعلیم و تربیت دانش آموزان را متذکر شد و توجه به مسائل دینی و اخلاقی دانش آموزان را ضروری خواند.

سپس یارمحمدی رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید 194هزار دانش آموز در کل استان مشغول به تحصیل خواهند بود افزود : تعداد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید10هزار نفر افزایش داشته است.

یارمحمدی ضمن تقدیر از مسئولین پروژه مهر در منطقه افشار ادامه داد : مدرسه محوری یکی از اهداف سترگ آموزش و پرورش است و امید است با تفویض اختیار بیشتر به مدارس این امر تحقق یابد.

وی با اشاره به ایجاد نشاط و شادابی در مدرسه گفت: ما باید کاری کنیم که دانش آموزان نحوه ی چگونه زیستن را در مدرسه آموزش ببینند.

شایان به ذکر است نوحه خوانی دانش آموزان، نمایشگاه دفاع مقدس، نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، صادر شده بود؛ از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

نظر شما