شناسهٔ خبر: 28267555 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

اميدهاي صعود به صفر رسيد؛ ايران حذف شد!

تيم ملي واليبال ايران با توجه به نتايج ثبت شده در مسابقات امشب ديگر حتي يک درصد هم شانس صعود به جمع 6 تيم برتر جهان را ندارد.

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران که بعد از پايان دور نخست مسابقات قهرماني جهان 2018 با توجه به کسب 4 برد و 11 امتياز شانس خوبي براي صعود به جمع 6 تيم برتر داشت، در 2 روز اخير با شکست 3 بر صفر مقابل بلغارستان و 3 بر 2 برابر کانادا فقط يک امتياز کسب کرد.


جمع امتيازات شاگردان کولاکوويچ با اين شکست به 12 امتياز رسيد و حالا فقط بازي فردا مقابل آمريکا براي بلندقامتان ايراني باقي مانده است.


در فاصله يک روز مانده تا پايان رقابت هاي دور دوم مسابقات جهاني واليبال، تيم هاي ايتاليا، برزيل و آمريکا با صدرنشيني در گروه خود صعودشان را قطعي کرده اند. همچنين در گروه چهارم صربستان فعلا صدرنشين است؛ اما ممکن است در روز آخر اتفاقات ديگري رخ دهد.


در حالي که 2 تيم برتر از ميان تيم هاي دوم هر گروه هم صعود مي کنند، يک تيم به احتمال فراوان از گروه H صعود خواهد کرد. لهستان با 16 امتياز در ميان تيمهاي دوم هر گروه از وضعيت بهتري برخوردار است.


نتايج کامل بازي هاي روز شنبه به شرح زير است:


گروه E
روسيه 3 – ايتاليا 2
هلند 3 – فنلاند يک

گروه F
استراليا صفر – بلژيک 3
اسلووني صفر – برزيل 3

گروه G
ايران 2 – کانادا 3
آمريکا 3 – بلغارستان صفر

گروه H
صربستان 3 – آرژانتين صفر
لهستان يک – فرانسه 3

با توجه به اين نتايج و برد روس ها برابر ايتالياي ميزبان که لحظاتي قبل به دست آمد، ديگر ايران به هيچ عنوان شانس صعود به عنوان تيم دوم را ندارد. حتي اگر شاگردان کولاکوويچ در بازي امروز مقابل آمريکا 3 بر صفر برنده شوند و در ديگر بازي گروه هم نتيجه دلخواه بين کانادا و بلغارستان به دست بيايد، ايران با 15 امتياز تيم دوم گروه خواهد شد. اين در شرايطي است که همين حالا لهستان با 16 امتياز به عنوان تيم دوم گروه H و روسيه با 15 امتياز و با توجه به معدل ست و امتياز بسيار بالا، قطعا بالاتر از ايران قرار مي گيرند و به عنوان تيم هاي دوم برتر به جمع 6 تيم پاياني مي رسند.

با اين وضعيت به نظر مي رسد تيم دوم گروه G شانسي براي صعود ندارد و 2 تيم راه يافته به مرحله نهايي از ميان تيم هاي دوم از 3 گروه ديگر انتخاب مي شوند.
پس ايران که در دوره گذشته مسابقات قهرماني جهان به عنوان ششمي رسيده بود، امروز(يکشنبه) آخرين بازي خود را از ساعت 17:30 در شهر صوفيه بلغارستان مقابل آمريکا برگزار مي کند. شايد آمريکايي ها نيز با توجه به صدرنشيني برابر ايران با تيم اصلي حاضر نشوند و اين بازي به طور کلي شکل تشريفاتي به خود خواهد گرفت.

برنامه بازي هاي امروز(يکشنبه) که تيم ها آخرين مسابقه خود در دور دوم را برگزار مي کنند، به شرح زير است:

گروه E
ساعت 18:30: روسيه – فنلاند
ساعت 22:45: ايتاليا – هلند

گروه F
ساعت 18:30: اسلووني-استراليا
ساعت 22:00: بلژيک – برزيل

گروه G
ساعت 17:30: ايران – آمريکا
ساعت 21:10: کانادا – بلغارستان

گروه H
ساعت 17:30: فرانسه – آرژانتين
ساعت 21:10: لهستان-صربستان

نظر شما