شناسهٔ خبر: 28264806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کوشکی در گفتگو با مهر:

شورای اقتصادی قوا زمانی مفید است که بی ثباتی اقتصادی را سامان دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه شورای هماهنگی اقتصادی قوا اتاق فرماندهی دفاع در اقتصاد است، گفت:مفید فایده بودن این شورا زمانی است که وضعیت آشفته و بی ثبات اقتصاد را سامان دهد.

صاحب‌خبر -

محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در شرایط جنگ اقتصادی و تاکید بر اینکه اقتصاد ما مورد تهاجم جدی دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: سازوکارهایی که پیش از این در کشور وجود داشت، برای مقاطعی است که وضعیت کشور عادی بود، به نظر می رسد که در فضای فعلی سازوکارهای موجود کافی نیست و چنین شورایی برای هماهنگی بین قوا و تصمیم سازان کشور وجود داشته باشد تا اگر مشکلی از طریق روش‌های عادی قابل حل نبود، از طریق این نشست حل و فصل شود.

کوشکی با اشاره به ضرورت تشکیل این شورا، ادامه داد: در حوزه عمل باید این شورا را یک فرصت بدانیم؛ این سوال را باید مطرح کنیم که آیا اعضای شورا از این فرصت امکان و تمایل بهره‌برداری دارند یا نه؟ این شورا باید فضایی را به وجود بیاورد تا موانعی که باعث به تاخیر افتادن تصمیمات جدی و راهبردی حوزه اقتصاد می شود، برطرف شوند.

عضو هیئت عملی دانشگاه تهران تصریح کرد: استفاده از ظرفیت این شورا برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم به اراده افراد شرکت کننده بستگی دارد و اگر این اراده وجود نداشته باشد، صرف تشکیل این شورا معجزه نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: این شورا چون حکم یک اتاق فرماندهی دفاع در اقتصاد را دارد، اگر درست عمل کند نتیجه کار آن باید در بهبود و آرامش فضای اقتصادی جامعه ببینیم و مفید فایده بودن آن نیز در شرایطی مشخص می شود که بتواند وضعیت آشفته و بی ثبات اقتصاد را سامان ببخشد.

کوشکی در پایان با بیان اینکه این شورا وظیفه ساماندهی ریشه ای اقتصاد کشور را ندارد، بلکه برای غلبه بر بحران است تا ثبات و آرامش ایجاد شود، گفت: مداوای بیماری های عمیق اقتصادی کشور مسئله ای نیست که بگوییم شورایی با این عنوان بتواند آن را حل کند؛ بلکه نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و بلندمدت دارد.

نظر شما