شناسهٔ خبر: 28263809 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

تقدیر از پرده خوانان سوگواره پرده خوانی استان های خراسان در تربت حیدریه

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از پرده خوانان سوگواره پرده خوانی استانهای خراسان در شهرستان تربت حیدریه تقدیر به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

در اختتامیه سوگواره پرده خوانی استانهای خراسان در شهرستان تربت حیدریه با حضور جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه گر معاون هنری و سینمایی این اداره کل و جمعی از مسوولین شهرستان و علاقمندان به این هنر بومی از پرده خوانان حاضر در این سوگواره تقدیر به عمل آمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در خصوص این سوگواره گفت: در این سوگواره هفت گروه پرده خوان از شهرستان های تربت حیدریه، کاشمر، خلیل آباد، قاین، فریمان و مشهد به اجرای هنر پرده خوانی پرداختند.

محمد حسن زاده با بیان اینکه این سوگواره رقابتی نیست افزود: هدف از برگزاری این سوگواره زنده نگه داشتن هنر پرده خوانی است که رو به فراموشی می باشد و ما در تلاش هستیم با تهیه شناسنامه ای از این هنرمندان نسبت به حفظ، احیا و گسترش این هنر اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: از نسل بزرگ هنرمندان پرده خوان و نقال تربت حیدریه اینک فقط 2 نفر باقی مانده و هیچ نشانی جز واگویه های مردم از دیگر پرده خوانان این منطقه موجود نیست.

در آیین پایانی این سوگواره از پرده خوانان قاسمعلی همتی، رجبعلی صالحی، اسدالله موسوی، فیاض، حسن عبداللهی، کارگر، عباس دانش پژوه تقدیر به عمل آمد همچنین در این مراسم از ادارات و نهادهای همکار در این سوگواره ادارات میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، بهزیستی و فرمانداری این شهرستان تقدیر شد.

نظر شما