شناسهٔ خبر: 28261157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در جشن شکوفه های استان اردبیل

21 هزارکلاس اولی در کلاس های درس استان اردبیل حضور یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جشن شکوفه ها که در آموزشگاه دخترانه شاهد ناحیه 2برگزار شد با اعلام این خبر گفت: 21 هزار کلاس اولی در 750 کلاس مستقل سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری در این آیین با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی موهبت بزرگی است گفت: بدون شک دانش آموزان و معلمان در سال های دفاع مقدس تاثیر گذار بودند، بطوریکه آموزش و پرروش تعداد 36 هزار شهید دانش آموز به کشور اسلامی تقدیم کرده است.

به گفته ناصری با اشاره به بازگشایی مدارس از اول مهرماه تصریح کرد: از اول مهرماه 123 هزار دانش آموز ابتدایی در 5 هزارو 850 کلاس درس و 1 هزارو 495 مدرسه حضور خواهند یافت.

ناصری در ادامه با اشاره به حضور فعال والدین در فعالیت های مدارس اظهار داشت: یکی از سیاست های محوری در آموزش و پرورش که برگرفته از سند تحول بنیادین می باشد، مشارکت و حضور فعال والدین در مدارس و همکاری آنان با عوامل اجرایی مدارس می باشد.

به گفته وی مشارکت خانواده ها در فرایند تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را در اجرای برنامه های خود کمک خواهد کرد و برای آینده روشن ایران عزیز تضمین خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بازگشایی مدارس را به فرهنگیان تلاشگر تبریک گفت و خاطر نشان ساخت: معلمان با وجود تمام مشکلاتی که دارند، با علاقه و دلسوزی تمام تلاش می کنند تا کشور را به دست آینده سازانی موفق بسپارند.

احمد ناصری با اشاره به اینکه طبق سند تحول بنیادین رکن اصلی تعلیم و تربیت در کشور و نیز محور فعالیت های آموزش و پرورش مدرسه است، گفت: شعار سال تحصیلی جدید نیز با عنوان مدرسه محوری خلاقیت و نوآوری نظارت و راهبری بر همین اساس تنظیم و به نواحی و مناطق ارسال شده است.

ناصری بار دیگر تاکید کرد که آموزش و پرورش مساوی است با مدرسه عنوان کرد: از مهر امسال تمامی مراسماتی که در مدارس برگزار می شود توسط عوامل خود آن آموزشگاه اجرا خواهد شد تا زمینه نقش آفرینی مدارس در تحقق اهداف آموزش و پرورش محقق شود.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: آموزش و پرورش استان در سالی که گذشت موفقیت های خوبی دست پیدا کرده است بطوریکه در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی استان اردبیل موفق شد از رتبه 22 به جایگاه دوم ارتقا پیدا کند.

گفتنی است در این مراسم زنگ جشن شکوفه ها را مادر شهید تقی نادعلی اوغلی به صدا در آورد.

نظر شما