شناسهٔ خبر: 28260752 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اختتامیه سوگواره ملی اربعین بیست و پنجم مهر ماه در ایلام

288اثر در بخش شعر و 700 اثر در بخش عکس به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به پنجمین سوگواره ملی اربعین، تعداد آثار ارسالی در دو بخش شعر و عکس از سوی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اعلام شد.
حجت الاسلام چراغی پور با اعلام این خبر اظهار کرد: 288 اثر در بخش شعر، در دو سبک سپید و کلاسیک، داوری خواهد شد و 700 اثر در بخش عکس به صورت آنالوگ و دیجیتال در این سوگواره حضور دارند.  
وی، بابیان اینکه 24 استان از سراسر کشور آثار خود را به این سوگواره ارسال کرده اند، افزود: اختتامیه سوگواره ملی اربعین با حضور نفرات برگزیده و برگزاری یک کارگاه آموزشی در بیست و پنجم مهر ماه در شهر ایلام برگزار می شود.

وی بیان کرد:  این سوگواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور،  و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، حضور پرنشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌ها و عرصه‌های هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر هنری فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای هنری محلی و منطقه‌ای، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های مساجد و تولید آثار فاخر هنری و ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از دیگر اهداف این سوگواره عنوان کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در راستای عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر پیامبر اکرم(ص) و همچنین استفاده از ظرفیت بزرگ هنرمندان کشور در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به ویژه فرهنگ عاشورا، طرح ملی سوگواره علمدار کربلا برگزار می شود.

نظر شما