شناسهٔ خبر: 28260429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آنچه رئیس جمهور باید در سازمان ملل تبیین کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: روحانی باید رویکرد جمهوری اسلامی در ارتباط با برجام و تعاملات بین‌المللی را برپایه منطق و عقلانیت تبیین کند.

صاحب‌خبر -

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، در خصوص نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و وزرای خارجه ایران و 4+1 در حاشیه این نشست درباره برجام، گفت:  آقای رئیس‌جمهور باید مواضع و رویکردهای جمهوری اسلامی در ارتباط با برجام و تعاملات بین‌المللی را در سخنرانی مجمع عمومی مطرح کند، این سخنرانی منطق، عقلانیت و نگاه جمهوری اسلامی برای تعاملات سازنده با دنیا خواهد بود.

رئیس‌جمهور باید نگاه ایران به روابط بین‌الملل را در سازمان ملل تبیین کند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با حضور آقای روحانی در این نشست، یک بار دیگر بیش از گذشته به جهانیان اهل گفت‌وگو و تعاملات سازنده بودن جمهوری اسلامی در روابط بین‌الملل ثابت خواهد شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها با خروج از برجام تعهدات و حقوق بین‌الملل را نقض کردند و به عنوان کشوری که به عهد خود وفادار نیست، بیش از گذشته معروف شدند. بنابراین هیات ایرانی باید از حداکثر استفاده برای تثبیت و ترویج این نگاه در میان هیات‌های دیگر حاضر استفاده کند.

اجماع برجامی ایران و 4+1 در حاشیه نشست برای مقابله با مواضع ضد ایرانی ترامپ

وی افزود: نشست وزرای خارجه ایران و 4+1 پیش از جلسه مجمع عمومی سازمان ملل درباره برجام نیز می‌تواند به تاثیرگذاری این نگاه و اجماع کشورهای اروپایی، روسیه و چین در مقابله با سیاست اشتباه ترامپ کمک کند. در صورتی که طرف‌های باقی مانده در برجام بیانیه سیاسی و محکمی در حمایت از اجرای توافق هسته‌ای صادر کنند قطعا پیامی جدی به مواضع تند ترامپ علیه ایران و برجام خواهد داشت.

برگزاری نشست ضد ایرانی شورای امنیت جوسازی در برابر سخنان روحانی در مجمع عمومی

نجفی خوشرودی با اشاره به جلسه شورای امنیت با ریاست دونالد ترامپ و با موضوع ایران، یادآور شد: به نظر تلاش ناشیانه و جوسازی در مقابل مطالبی است که آقای روحانی در مجمع عمومی ممکن است مطرح کند. آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که ایران با دست پُر در سازمان ملل حاضر شده و به جهانیان اعلام می‌کند که جمهوری اسلامی اهل مذاکره، توافق و پایبند به تعهدات است.

وی تصریح کرد: تبلیغات گسترده برای برگزاری جلسه شورای امنیت به ریاست ترامپ با هدف مذکور است، البته اخباری مبنی بر عقب‌نشینی آمریکایی‌ها مطرح شده که در این صورت شاید این جلسه بدون حضور ترامپ و در خصوص موضوعات غیر ایران برگزار خواهد شد.

مقامات ایرانی باید به جلسه شورای امنیت دعوت شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس‌جمهور یا وزیر امور خارجه ایران در  صورت دعوت می‌توانند در جلسه شورای امنیت حضور داشته باشند تا از مواضع ایران دفاع کنند، اما اگر جلسه با اعضای شورای امنیت برگزار شود تنها نماینده‌ ایران در سازمان ملل حضور پیدا خواهد کرد./

پایان پیام

نظر شما