شناسهٔ خبر: 28258694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه خارجی

صاحب‌خبر -
 

تمجید سایت بین‌المللی گل از سامان قدوس

سایت گل در گزارشی تمجیدی به حضور سامان قدوس در تیم آمیان فرانسه پرداخت.به گزارش ایسنا و به نقل از سایت بین‌المللی گل، صرف نظر از هر موفقیتی که سامان قدوس در آمیان کسب کند، او تا همین حالا نیز توانسته است تاریخ‌سازی کند. قدوس علاوه بر این که تبدیل به اولین ایرانی شد که در لیگ فرانسه بازی می‌کند، نیم ساعت بعد از حضور در زمین موفق شد در بازی برابر ریمس گلزنی کند تا تبدیل به اولین ایرانی نیز شود که در این لیگ گلزنی می‌کند. این بازیکن ایرانی – سوئدی تابستان شلوغی داشت و بعد از جام جهانی روسیه، در حالی که قرار بود به رن فرانسه ملحق شود، راهی باشگاه اوئسکا شد ولی این انتقال هم نهایی نشد و در نهایت او تصمیم گرفت تا راهی تیم آمیان شود. آن هم با رقم ۳۰۸ میلیون یورو. هم‌چنین بند فروش این بازیکن نیز در قرارداد او لحاظ شده است که می‌تواند قیمت این بازیکن را تا ۲۵ درصد مبلغ قراردادش افزایش دهد.او بعد از الکساندر ایساک و زلاتان ابراهیموویچ به سومین بازیکن گرانقیمت لیگ سوئد تبدیل شد که این لیگ را ترک می‌کند و به تیم دیگری می‌رود.

باخت فدرر و جوکوویچ در لیورکاپ

با وجود شکست زوج راجر فدرر سوئیسی و نواک جوکوویچ صربستانی در مسابقات تنیس لیورکاپ، تیم اروپا همچنان سه بر یک از تیم جهان پیش است.به گزارش ایرنا از اسکای اسپورت‌ جک سوک آمریکایی نفر اول تنیس دونفره مردان همراه با کوین اندرسون اهل آفریقای جنوبی برای تیم منتخب جهان‌ در شیکاگو مقابل فدرر و جوکوویچ قرار گرفتند و مسابقه را با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان بردند؛ آن هم در بازی مقابل تیمی که بازیکنانش در مجموع ۳۴ گرنداسلم را فتح کرده اند.فدرر و جوکوویچ تلاش می کردند تا هماهنگ بازی کنند اما وقتی توپ جوکوویچ تصادفا به هم تیمی اش فدرر خورد آنها با خنده موجب هیجان تماشاگران شدند.در مسابقه بعدی، دیوید گافین بلژیکی با برد مقابل دیگو شوارتزمن آرژانتینی به امتیازهای اروپا اضافه کرد.در پایان مسابقات تک نفره و ۲ نفره روز دوم، تیم اروپا با نتیجه سه بر یک از تیم جهان پیش است.لیورکاپ نام مسابقه تنیس بین تیم های منتخب اروپا و منتخب جهان است که به صورت سالیانه برگزار می شود.

لیونل مسی به تیم ملی باز خواهد گشت

چیکی تاپیا اعلام کرد که مطمئن است ستاره بارسلونا دوباره برای تیم ملی آرژانتین بازی خواهد کرد و همچنین آیمار تا پایان دسامبر در کادر فنی بزرگسالان خواهد ماند.به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، چیکی تاپیا در یک مصاحبه به وضعیت کادر فنی تیم‌ ‌ملی آرژانتین، خراردو مارتینو و بازگشت لیونل مسی به تیم‌ ‌ملی صحبت کرد.رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین گفت‌: مسی دوباره به تیم‌ ‌ملی باز خواهد گشت و در آن شکی ندارم اما هنوز زمان بازگشت او مشخص نیست باید صبور بود .

مبالغ فسخ قرارداد جنبه بازدارندگی دارد

«فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال مادرید در مورد فروش «کریستیانو رونالدو» به یوونتوس مدعی شد که مبلغ فسخ قرارداد بازیکنان صرفا نوعی بازدارنده برای رهایی از شر خریداران سمج است و لزوما قابل پرداخت نیست.به گزارش ایرنا، روزنامه آ. اس اسپانیا نوشت: خروج فوق ستاره پرتغالی رئال از جمع کهکشانی ها حرف و حدیث های بی شماری را موجب شد، این در حالی است که پرز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا با وجود اینکه مبلغ فسخ قرارداد رونالدو هزار میلیون یورو بوده، این بازیکن با ۱۰۰ میلیون یورو راهی تورین شده است، توضیحاتی و توجیهاتی ارائه داد.وی تصریح کرد: مبلغ فسخ قرارداد لزوما برای پرداخت توسط تیم های خریدار تعیین نمی شود، در واقع در صورتی که قصد فروش بازیکنی را داشته باشیم، مبلغ قرارداد وی بین دو باشگاه به مذاکره گذاشته می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما