شناسهٔ خبر: 28258235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -
قرائت فاتحه در رقابت‌های لیگ برتر
به احترام شهدای حمله تروریستی اهواز
مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد، به احترام شهدای حملات تروریستی اهواز بازی‌های ‏باقیمانده هفته هفتم با قرائت فاتحه و یک دقیقه سکوت آغاز می‌شود.‏حجت اله بهمنی، مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ اعلام کرد: هفته هفتم لیگ برتر به گرامی‌داشت هفته دفاع ‏مقدس اختصاص دارد که قرار است از شماری از فرماندهان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس قبل از بازی پرسپولیس و نساجی ‏مازندران در ورزشگاه آزادی تجلیل شود که امروز تروریست‌های کوردل تکفیری حملات تروریستی را در اهواز انجام دادند و ‏شماری از هموطنان‌مان را به شهادت رساندند.‏وی افزود: به احترام شهدای این حمله تروریستی مسابقات باقیمانده هفته هفتم که امروز برگزار می‌شود با قرائت فاتحه و ‏یک دقیقه سکوت آغاز خواهد شد. ‏
دعوت فدراسیون کره‌جنوبی از داور ایرانی
فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی از فغانی برای دو دیدار دوستانه این کشور برابر اروگوئه و پاناما دعوت کرد. تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی در تاریخ ۱۲ و ۱۵ اکتبر در دو دیدار دوستانه به مصاف اروگوئه و پاناما خواهد رفت. فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی از تیم داوری ایران شامل علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری برای قضاوت این دو دیدار دعوت کرده است. فغانی پیش از این نیز توسط فدراسیون ژاپن برای قضاوت دوستانه دیدار این تیم برابر شیلی دعوت شده بود که با وقوع زلزله در کشور سامورایی‌ها بازی لغو شد. با وجود این تجربه، او درباره این دعوت تصریح کرد: به هرحال روز فیفا دی است و اگر اتفاق ویژه‌ای نیفتد، برای قضاوت این دیدار به کره خواهیم رفت.
سرنوشت تیم مشهدی در دستان کمیته انضباطی
دیدار دو تیم مشکی‌پوشان و ملوان در هفته پنجم لیگ دسته اول که قرار بود عصر دیروز برگزار شود به علت بدهی تیم مشهدی و عدم صدور مجوز، لغو شد.با توجه به اینکه کمیته انضباطی مجوز موقت به تیم مشهدی برای حضور در لیگ دسته اول داده بود این دیدار از سوی کمیته انضباطی لغو شد. محمودزاده رئیس‌کمیته سازمان لیگ دسته اول ضمن تائید این خبر اظهار داشت: کمیته انضباطی مجوز موقت در ابتدای فصل برای باشگاه مشکی‌پوشان صادر کرده بود حتی کارت بازی بازیکنان در اختیار سازمان لیگ ضبط بود و به علت بدهی، کمیته انضباطی اجازه بازی را صادر نکرد؛ پرونده به کمیته انضباطی می‌رود و در این خصوص مسئولان کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرند. وی در پایان درباره اینکه آیا مشکی‌پوشان به لیگ دسته دوم سقوط می‌کنند یا خیر، گفت: ما نمی‌توانیم در این موضوع تصمیم‌گیری کنیم چرا که باید کمیته انضباطی رأی خود را صادر کند. تا زمانی که تصمیم‌گیری در این پرونده صورت نگرفته باشد نمی‌توانیم مشکی‌پوشان را به لیگ دسته دوم انتقال دهیم لذا منتظر رأی کمیته انضباطی هستیم. در سایر دیدارهای هفته پنجم لیگ آزادگان دیروز دو تیم مس رفسنجان و شهرداری تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود تبریزی‌ها به پایان رسید تا شهرداری اولین برد خود را در لیگ آزادگان تجربه کند.بازی بعدی که بین دو تیم قشقایی شیراز و شهرداری ماهشهر برگزار شد با پیروزی لحظه آخری قشقایی همراه بود و این تیم موفق شد در دقایق پایانی بازی مساوی را با نتیجه ۲ بر یک معاوضه کند تا سه امتیاز خانگی این مسابقه را کسب کند. در آخرین دیدار دیروز هم تیم شاهین شهرداری بوشهر ۲ بر یک تیم مس کرمان را شکست داد. شاگردان دست نشان در صورت برد در این بازی به طور موقت به صدر جدول می‌رسیدند.
واکنش باشگاه نفت به حبس پیکانی‌ها در رختکن
مدیر رسانه‌ای باشگاه نفت آبادان به بحث ادعا شده از سوی پیکان مبنی بر حبس 2 ساعته در رختکن واکنش نشان داد. دیدار نفت آبادان و پیکان در هفته هفتم لیگ برتر روز گذشته به دلیل ورود هواداران نفت آبادان به زمین و پرتاب سنگ به سوی داور نیمه کار ماند. این اتفاق در حالی رقم خورد که بازی با نتیجه 2 بر یک به سود پیکان در جریان بود.در همین راستا باشگاه پیکان اعلام کرد بعد از بازی دو ساعت در رختکن حبس شدند و برای خروج از ورزشگاه با مشکل رو به رو بودند.امین جوکار مدیر رسانه‌ای باشگاه نفت آبادان در این مورد اعلام کرد: مگر می‌شود پیکان 2 ساعت در رختکن حبس شده و پرواز این تیم ساعت 22 و 40 دقیقه انجام شده است. اصلا جمعه شب کسی به پیکانی‌ها کاری نداشت و مشکلی برای آنها به وجود نیامد. مگر می‌شود این اتفاقات حدودا تا ساعت 22 ادامه داشته و سپس پیکان 2 ساعت در رختکن حبس شده و با پرواز ساعت 22 و 40 دقیقه به تهران رفتند! مگر این مسئله شدنی است؟ در سایر دیدارهای روز نخست هفته هفتم لیگ برتر تیم ماشین‌سازی و پارس جنوبی جم در تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی با تک گل رضا خالقی فر (4) به سود ماشین‌سازی پایان یافت. در دیگر دیدار جمعه شب تیم سپاهان در اصفهان با نتیجه 3 بر یک از سد تیم فولاد خوزستان گذشت. کی روش استنلی (۲۰ -پنالتی)، مهرداد محمدی (۲۲) و ساسان انصاری (65) برای سپاهان و لوسیانوپریرا(۴۳) برای فولاد خوزستان گلزنی کردند.
برانکو: در مورد سیدجلال
سرمربی آینده تیم ملی تصمیم می‌گیرد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سپیدرودی‌ها فکر می‌کنند در برد الدحیل می‌خوابیم، اما ما به دنبال پیروزی هستیم. برانکو ایونکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپیدرود رشت، گفت: انتظارم این است که بازیکنانم در بازی فردا (امروز)هم انگیزه‌های خود را حفظ کنند و با پیروزی که به دست می‌آورند مهر تاییدی بر برد مقابل الدحیل بزنند. البته ماهینی نمی‌تواند فردا (امروز) بازی کند و امید عالیشاه و احمد نوراللهی هم وضعیت‌شان جای سؤال دارد که به این بازی می‌رسند یا نه، اما بشار تمرینات عادی را انجام می‌دهد.وی درخصوص اینکه با توجه به آمادگی سیدجلال حسینی آیا وقت خداحافظی او از تیم ملی فرا رسیده خاطرنشان کرد: کاری به رسمیت انتخاب‌ها ندارم اما سیدجلال پارسال بهترین بازیکن لیگ ایران بود و از نظر من هم او بهترین بازیکن ایران است که یکسال درخشان و عالی را پشت سر گذاشت او حتی از ابتدای فصل تا اینجا حتی یک جلسه تمرین را غایب نبوده و در همه تمرینات حضور داشته است و دیدید که چقدر عالی بازی می‌کند. سیدجلال رکورددار قهرمانی در لیگ ایران است و 115 بازی ملی دارد و جالب است بدانید که صد بازی ملی او زمانی بود که در لیگ ا یران بازی می‌کرده و در خارج از ایران نبوده است. اینکه سیدجلال باز هم به تیم ملی دعوت شود یا نه بستگی به سرمربی آینده تیم ملی دارد و این مسئله‌ای است که به فدراسیون فوتبال مربوط است و آ‌نها باید بگویند که یا برنامه‌ای برای دیدار خداحافظی سیدجلال حسینی دارند یا نه که حداقل تشکری از همه تلاش‌هایش برای بازی‌های ملی و باشگاهی باشد. من از طرف خودم،‌کادر فنی‌ام و بازیکنانم از سیدجلال بابت زحماتی که در این 4-3 سال کشیده تشکر می‌کنم و قدردان او هستم.

نظر شما