با افتتاح این سامان امکان نشست و برخواست هواپیماها با ضریب بالای امنیتی در شرایط بد جوی در فرودگاه بندرعباس امکانپذیر شد. با راهاندازی این سامانه همچنین تعداد پذیرش هواپیما در فرودگاه بندرعباس افزایش یافت.
برد این سامانه راداری برای شناسایی هواپیماهای مسافری و نظامی تا ۴۵۰ کیلومتر است که میتواند تمامی پروازها بر فراز تنگه هرمز را کاملاً تحت پوشش قرار دهد. با بهرهبرداری از این سامانه راداری ایمنی پرواز در کریدور دریای خلیج فارس تا دریای آتلانتیک افزایش یافت.
حبیب الهی مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاههای هوایی ایران در این رابطه گفت: پنج نمونه از این رادار ۱۲ سال گذشته از کشور فرانسه خریداری شد که ۴ رادار وارد کشور و در فرودگاههای مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شد. اما یک رادار به دلیل آغاز تحریم ماند. با انجام توافقات برجام امکان ورود آخرین سامانه از کشور فرانسه امکانپذیر شد.
وی افزود: این سامانه راداری توسط متخصصان داخلی شرکت فرودگاههای کشور با استفاده از توانمندی شرکتهای دانش بنیان داخلی با هزینه ۸۰۰ هزار یورو نصب و فعالسازی شد.
برد این سامانه راداری برای شناسایی هواپیماهای مسافری و نظامی تا ۴۵۰ کیلومتر است که میتواند تمامی پروازها بر فراز تنگه هرمز را کاملاً تحت پوشش قرار دهد. با بهرهبرداری از این سامانه راداری ایمنی پرواز در کریدور دریای خلیج فارس تا دریای آتلانتیک افزایش یافت.
حبیب الهی مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاههای هوایی ایران در این رابطه گفت: پنج نمونه از این رادار ۱۲ سال گذشته از کشور فرانسه خریداری شد که ۴ رادار وارد کشور و در فرودگاههای مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شد. اما یک رادار به دلیل آغاز تحریم ماند. با انجام توافقات برجام امکان ورود آخرین سامانه از کشور فرانسه امکانپذیر شد.
وی افزود: این سامانه راداری توسط متخصصان داخلی شرکت فرودگاههای کشور با استفاده از توانمندی شرکتهای دانش بنیان داخلی با هزینه ۸۰۰ هزار یورو نصب و فعالسازی شد.
نظر شما