شناسهٔ خبر: 28254756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اعدام قاتلان نگهبان کارخانه

دو مرد که به انگیزه سرقت، نگهبان نوجوانی را در کارخانه‌ای کشته و به آتش کشیده بودند، بعد از 9 سال در زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، عاملان این جنایت نیمهشب سوم شهریور سال88 با انگیزه سرقت نگهبان کارخانه آلمینیوم سازی در شهر ورامین را به قتل رسانده و جسد نگهبان 15ساله را به آتش کشیدند.قاتلان که دو کارگر 21 و 31ساله به نامهای مهدی تبعه ایران و حسین تبعه افغان بودند پس از دستگیری اعتراف کردند؛ شب جنایت دو نفری به اتاقک نگهبانی رفتیم. با چاقو او را تهدید کرده و خواستیم پولهایش را به ما بدهد که مدعی شد پولی ندارد. اتاقک را جستجو کرده و فقط گوشی تلفن همراه و ساعت مچیاش را سرقت کردیم. شالی به گردنش انداخته و از دو طرف آن را کشیدیم که باعث خفگیاش شد .

هر دو متهم پس از محاکمه بابت همدستی در این قتل هرکدام به یک مرتبه قصاص، رد مال سرقتی و نیز بابت سرقت هر کدام به ده سال حبس محکوم شدند.

با توجه به اینکه تنها ولیدم مقتول مادرش بود و او نیز قادر نبود تفاضل دیه را برای اجرا شدن حکم قصاص دو مرد اعدامی بپردازد او طی مکاتبهای با قوه قضاییه خواستار آن شد که این تفاضل دیه از بیتالمال پرداخت شود که با خواسته او موافقت شد. سرانجام با گذشت 9 سال از این جنایت، هردو زندانی در زندان رجاییشهر کرج به پای چوبه دار رفتند و حکم قصاص آنها اجرا و پرونده زندگیشان بسته شد.

نظر شما