شناسهٔ خبر: 28245307 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داورزنی: بازنشسته‌ها ۲ ماه برای ترک پُست خود زمان دارند/ کی‌‎روش تا جام ملت‌ها می‌ماند

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس قانون بازنشسته‌ها ۲ ماه مهلت دارند پُست خود را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

بازنشسته ها دو ماه برای ترک پست خود زمان دارند/ کی روش تا جام ملت ها می ماندبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با رادیو درباره ابلاغ قانون بازنشستگی گفت: این قانون روز سه‌شنبه از سوی دولت به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و طبق آن، افراد بازنشسته ۲ ماه فرصت دارند که پست خود را به فرد دیگری تحویل دهند، همه دستگاه‌ها به همراه فدراسیون‌ها، چون بخشی از منابع‌شان دولتی است، شامل این قانون می‌شوند. ما سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهیم تا به برنامه‌های فدراسیون‌های المپیکی لطمه‌ای وارد نشود.

داورزنی افزود: از زمانی که این موضوع مطرح شد، بحث بی‌ثباتی‌ها در فدراسیون‌ها به وجود آمد. در حال حاضر حدود ۱۱ الی ۱۲ رئیس فدراسیون حکم بازنشستگی دارند. سعی می‌کنیم سریع‌تر برای آن‌ها سرپرست بگذاریم تا از این بی‌ثباتی دربیایند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا به این رئیس فدراسیون‌ها اعلام کرده اید که آماده رفتن باشند یا نه بیان کرد: اکثر دوستان خودشان می‌دانند، چون ادامه کار بعد از مهلت قانونی خلاف است و رئیس فدراسیون دیگر حق امضا و دریافت و پرداخت نخواهد داشت، چون جرم محسوب می‌شود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره این که اگر رئیس فدراسیونی بگوید ما این موضوع را به فیفا اطلاع می‌دهیم، چون دخالت دولت است، شما چه تصمیمی می‌گیرید تصریح کرد: این دخالت دولت نیست و به قوانین داخلی بر می‌گردد و همه فدراسیون‌ها هم جزو این قوانین هستند. بعد از مهلت قانونی، وزارت ورزش اجازه پرداخت پول به فرد بازنشسته را ندارد، زمانی که چیزی در کشور قانون می‌شود، بحث فرد نیست.

او درباره وضعیت جانبازان ادامه داد: اگر رئیس فدراسیونی نامه‌ای از بنیاد جانبازان مبنی بر جانبازی بالای ۵۰ درصد، اسارت بالای سه سال و فرزند شهید بودن ارائه کند، طبیعی است که ما تمکین می‌کنیم، چون مجری قانون هستیم نه قانونگذار.

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه گفته می‌شود قرارداد کی‌روش به تیم ملی استرس داده است تاکید کرد: فدراسیون فوتبال و تاج در این زمینه پاسخ خواهند داد، اما چیزی که مشخص است این است که اردو به موقع انجام می‌شود و ما از برنامه‌ها و تصمیمات فدراسیون حمایت می‌کنیم. کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها با تیم ملی خواهد بود و جای نگرانی نیست.

رئیس سابق فدراسیون والیبال درباره عملکرد تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان گفت: نگران والیبال نباشید، این رشته مسیر خود را دنبال می‌کند و جوانان هم شرایط خوبی دارند. بازی شب گذاشته مقابل بلغارستان واقعا سخت بود آن هم در مقابل ۱۰ هزار تماشگر میزبان. بلغارستان در بهترین روز خود بود و چیزی برای از دست دادن نداشت، امیدوارم امشب بازیکنان با کانادا و فردا با آمریکا بازی خوبی را برگزار کند.

داورزنی درباره حواشی رخ داده در ورزشگاه‌های فوتبال خاطر نشان کرد: جلساتی متعددی را در این زمینه با مسئولان فدراسیون، مدیران باشگاه‌ها و مسئولان امنیتی داشتیم، طبیعی است که برخی سوءاستفاده می‌کنند و نباید این موارد باعث ایجاد ناامنی برای داوران و بازیکنان شود. قسمتی با هماهنگی مدیران باشگاه‌ها و قسمتی هم با کار‌های انضباطی باید حل شود.

بیشتر بخوانید: داورزنی: صحبت در مورد تغییر مدیریت باشگاه پرسپولیس کذب است

داورزنی: نیرو‌های وزارت ورزش در جام جهانی توریست نیستند

داورزنی: موضوع تیروکمان را پیگیری می‌کنیم

انتهای پیام/

اظهارات داورزنی درباره وضعیت ورزش

نظر شما