شناسهٔ خبر: 28240987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده ارشد آجا در قزوین و زنجان:

تحول در صنایع دفاعی کشور دستاورد بزرگ هشت سال جنگ تحمیلی است

فرمانده ارشد آجا در قزوین و زنجان گفت: یکی از دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی، تحول در صنایع دفاعی کشور است به طوری که امروز در این حوزه به خودکفایی رسیده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، بهنام پیری امروز (31 شهریور) در مراسم رژه نیروهای مسلح قزوین که در میدان ارتش قزوین برگزار شد، بیان کرد: 31 شهریور سال 1359 هجمه وسیعی از طرف رژیم بعثی عراق به سرکردگی آمریکا و ایادی استکبار بر علیه میهن ما آغاز شد که ما هر ساله به یاد همه جانفشانی ها، ایثارگری ها و از خودگذشتگی ها مراسم جشن برگزار می کنیم.

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که جنگیدن تنها برگزاری جشن ندارد بلکه ما جشن می گیریم به خاطر اقتداری که از این دفاع مقدس حاصل شد و ما با دست خالی و با وجود مشکلات با رشادت فرزندان این ملت به پیروزی رسیدیم و این در حالی بود که در یک طرف جبهه ما تنها بودیم و در طرف دیگر تمام دنیا قرار داشت.

 

فرمانده ارشد آجا در منظقه قزوین و زنجان اضافه کرد: جنگ تحمیلی در حالی رخ داد که بیش از یک سال و 9 ماه از عمر انقلاب نگذشته بود و دولتمردان ما در حال سازماندهی مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و از طرفی هم نیروهای مسلح ما وضعیت خوبی نداشت به طوری که ارتش انسجام اصلی را به دست نیاروده بود و سپاه و بسج به طور کامل شکل نگرفته بود.

 

وی اعلام کرد: در آن زمان فرمانده کل قوا رئیس جمهور بنی صدر بود که فردی خائن و خودفروخته بود و رشد احزاب توده و کمونیست هم مشکلات عدیده ای را به وجود آورده بود و دشمنان وقتی از جنگ های داخلی نتیجه نگرفتند هجمه وسیع علیه ما به راه انداختند و نیروهایی که بر علیه ما اقدام کردند 12 لشکر، 45 تیپ مسلح، 800 قبضه توپ، 366 فروند هواپیما، 400 فروند بالگرد و کمک های تسلیحاتی و مالی استکبار بود.

 

پیری توضیح داد: رزمندگان با این وضعیت توانستند ضمن اینکه جلوی پیشروی دشمن را بگیرند بعد از هشت سال دفاع مقدس به طور کامل منطقه را پاکسازی کنند، کل جنگ 2 هزار و 877 روز به طول انجامید که یک هزار روز نبرد مقابل داشتیم و 793 روز نیروهای نظام مقدس جمهوری اسلامی اعم سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مردمی 793 عملیات بر علیه نظام استبداد داشتند و این در حالی است که آنها 207 عملیات بر علیه ما داشتند.

 

وی تأکید کرد: ما هر ساله به خاطر دستاوردهای جنگ تحمیلی جشن می گیریم که یکی از دستاوردهای مهم این جنگ تحمیلی، تحول در صنایع دفاعی کشور بود؛ در زمان طاغوت ما حتی قدرت درست کردن یک گلوله را نداشتیم و امروز با دست توانای مردم ایران، فرزندان شما در ارتش، وزارت دفاع و سپاه قادر هستیم هواپیما، تانک، موشک و سلاح بسازیم و خودکفا باشیم.

 

فرمانده ارشد آجا در قزوین و زنجان خاطر نشان کرد: این خواسته رهبری است که فرمودند به خوداتکایی برسیم ان شاالله سایر مسئولان از نیروهای مسلح الگو بگیرند و انتظار داریم در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در حد نیروهای مسلح رشد کنند تا پوزه استکبار را به خاک بمالیم.

 

وی یادآور شد: از شما نسل جوان هم انتظار داریم پاسدار خون شهدا باشید و حرمت بگذارید به جایگاه جانبازان و ایثارگران که امنیت امروز در کشور ما نتیجه این فداکاری ها است.

 

نظر شما