شناسهٔ خبر: 28240101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۹ مدرسه علمیه خواهران در استان زنجان فعال است

رئیس اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: در استان زنجان ۹ مدرسه علمیه خواهران فعالیت می کند که هشت مدرسه در مقطع کارشناسی و یک مدرسه در قالب موسسه تخصصی آموزش عالی در سطح سه، کارشناسی ارشد، فعال است.

صاحب‌خبر -

زهرا حسنلو، رئیس اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: در استان زنجان 9 مدرسه علمیه خواهران فعالیت می کند که هشت مدرسه در مقطع کارشناسی و یک مدرسه در قالب موسسه تخصصی آموزش عالی در سطح سه، کارشناسی ارشد، فعال است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار طلبه خواهر در این مدارس مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 500 نفر از این طلبه ها در مقطع سطح 2 فارغ التحصیل شدند.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه 80 طلبه در سطح سه، کارشناسی ارشد، مشغول تحصیل هستند، افزود: دروس ارائه شده به طلبه های سطح دو شامل دروس فقه، اصول، منطق، فلسفه، روانشناسی، تاریخ سیاسی معاصر و تاریخ سیاسی تشیع است.

 

حسنلو با یادآوری اینکه طلبه ها در دوره های مهارت فن خطابه و سخنرانی هم شرکت می کنند، گفت: این دوره ها در سال سوم تحصیل طلبه ها ارائه می شود و آنان را به قادر به تبلیغ امور دینی می سازد.

 

رئیس اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه 240 طلبه به صورت فعال به امر تبلیغ در کل روزهای هفته می پردازند، افزود: تعدادی از این طلبه ها هم به صورت مقطعی کار تبلیغ انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از این طلبه ها به صورت ثابت در امامزاده و بخش مشاوره فعال هستند و به امر تبلیغ و ترویج احکام دینی می پردازند، افزود: تعدادی از این طلبه ها هم در مدارس استان حضور داشته و در طرح طوبی همکاری می کنند.

 

حسنلو به حضور برخی از این طلبه ها در مدارس برای اقامه نماز جماعت اشاره کرد و افزود: مشارکت در برگزاری کلاس های عقیدتی با عنوان طرح امین هم با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود.

 

این مقام مسوول به حضور طلبه های خواهر در جلسات خانگی بانوان و هیئت های خانگی در ماه محرم و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: تعدادی از این طلبه ها به صورت مستمر با تبلیغات اسلامی استان در ارتباط هستند و به عنوان مبلغه به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

 

وی به فعالیت های تبلیغی مبلغه ها در روستاهای استان در قالب طرح هجرت هم اشاره کرد و گفت: به همین منظوراین طلبه ها به مسائل روز مسلط هستند.

 

حسنلو با یادآوری اینکه 20 نفر از این طلبه ها در سطح دکتری مشغول به تحصیل هستند و تعدادی از آن ها هم فارغ التحصیل شده و به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاه های استان مشغول به تدریس هستند.

 

رئیس اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان به هجمه های فرهنگی دشمنان در قالب شبکه های مجازی اشاره کرد و افزود: حمایت های خوبی در این حوزه از طلبه های فعال می شود و افراد با تشکیل گروه ها و کانال هایی در شبکه های مجازی نسبت به تبلیغ امور دینی و پاسخگویی به شبهات دینی فعالان در شبکه ها اقدام می کنند.

 

حسنلو به اقدامات پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان زنجان هم اشاره کرد و گفت: طلبه ها در جشنواره های پژوهشی علامه حلی، رشد و بانوی کرامت شرکت و رتبه های خوبی را کسب کردند.

 

نظر شما