شناسهٔ خبر: 28234205 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با برگزاری جشن شکوفه‌ها؛

کلاس اولی‌ها راهی مدرسه‌ شدند

زنگ ورود کلاس اولی‌ها به مدرسه دقایقی پیش با حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از دبستان‌های پسرانه تهران زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، گرچه آغاز سال تحصیلی جدید از اول مهرماه آغاز می شود اما نوآموزان پیش دبستانی (غنچه‌ها) و کلاس اولی ها (شکوفه ها) از امروز به مدرسه رفتند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان که صبح امروز در دبستان امیری کیا برگزار شد،  اظهار کرد: توسعه پیش دبستانی در کشور به ویژه در سال های اخیر باعث شده تا دانش آموزان راحت تر با مدرسه تطبیق پیدا کنند و این در حالی است که سال های گذشته نوآموزان در بدو ورود به مدرسه با ناراحتی مواجه بودند.

وی ادامه داد: به مربیان پیش دبستانی و معلمان و همکاران زحمتکش در دوره ابتدایی سلام ویژه دارم چرا که معلمان دوره ابتدایی کار سختی در پیش دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان،  آموزش و پرورشی‌ها و همه دست اندرکاران به دنبال این هستند که مدرسه ای را برای دانش آموزان فراهم کنند که آنها با هم زندگی کردن را تجربه کنند و از یا گیری لذت ببرند.

بطحایی بیان کرد: در مدارس موانعی داریم که دانش‌آموزان نمی‌توانند  تمرین زندگی کنند و یکی از این موانع کمبود فضای کافی برای بازی کردن دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: امیدوارم سال تحصیلی جدید سالی پربار باشد و همه آن را تجربه کنیم.

امسال یک میلیون و ۴۳۶ هزار دانش آموز کلاس اولی به مدرسه می‌روند.

در ادامه مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم بیان کرد: به همه مدارس تهران ابلاغ کردیم که نباید در مدارس نمره و آزمون و کتاب کمک درسی وجود داشته باش بلکه باید مدارس را به جایی برای یادگیری با لذت و یاد دادن مهارت های زندگی تبدیل کنند. 

عباسعلی باقری اظهار کرد: ثروت برای هر کشور و جامعه‌ای انسان‌هایش هستند و خانواده و مدرسه کارخانه تولید این ثروت‌ هستند. 

وی ادامه داد: خدا رو شکر که گام به گامبا همت و جسارت آموزش و پرورش، مدارس ابتدایی از نمره و درس و رتبه بندی و اول و دوم شدن نجات پیدا کرده اند و به سمتی می‌روند که در مدرسه زندگی کردن را بیاموزند.

در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم میثم مدواری تقدیر شد.

نظر شما