شناسهٔ خبر: 28233086 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

در استرالیا رخ می‌دهد، اشتغال براساس مهارت نه مدرک تحصیلی

براساس بررسی‌های صورت گرفته، یک دانشجوی استرالیایی از هر 4 دانشجو باور دارد، آنچه که برای اشتغال اهمیت دارد، تنها مهارت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، براساس بررسی‌های صورت گرفته، یک دانشجوی استرالیایی از هر 4 دانشجو باور دارد، آنچه که برای اشتغال اهمیت دارد، تنها مهارت است. 

آمارهای به دست آمده از ارزیابی کارفرمایان در سال 2017 نشان داد، مهارت و تمرکز برای آنها به نسبت مدرک دانشگاهی در اولویت مهم‌تری قرار دارد. 

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است، کارفرمایان برای فارغ‌التحصیلان دارای مدارک رشته‌های حرفه‌ای، مانند مهندسی و سلامت، بیش از کسانی که در رشته های عمومی تحصیل کرده‌اند، احترام قائل هستند.

به طور کلی، بیش از 84 درصد از کارفرمایان باور دارند، آنچه که می‌تواند جوانان را در شغل‌ها موفق کند، مهارت آنها است.

کاتریونا جکسون، مدیر اجرایی دانشگاه استرالیا با اعتراض به نتایج این نظرسنجی می‌گوید: «تحصیلات دانشگاهی به اندازه کسب مهارت مهم است و به همین دلیل رویکرد دانشگاه‌ها تغییر کرده و تمرکز بر درس‌های عملی است».

سیمون، وزیر آموزش عالی استرالیا در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت: موسسات آموزش عالی باید بر شغل‌‌یابی دانشجویان نیز تمرکز کنند و به آنها اطمینان بدهند پس از تحصیل در بهترین جایگاه شغلی خود قرار می‌گیرند.

این بررسی در «timeshighereducation» منتشر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما