شناسهٔ خبر: 28232474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

تردید در سلامت روانی لوپن
«مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه اعتراض خود را به حکمی که از وی خواسته شده به دلیل انتشار تصاویری از خشونت‌های داعش آزمایش روانپزشکی بدهد، اعلام داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوپن چند هفته پس از حملات مرگبار داعش در پاریس در دسامبر ۲۰۱۵ که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، اقدام به انتشار تصاویری از خشونت‌های داعش کرد که محکومیت و خشم گسترده در فرانسه را به دنبال داشت.
تصاویر منتشر شده توسط لوپن شامل تصویر یک سرباز سوری است که زیر چرخ‌های یک تانک له شده، یک خلبان اردنی که در  قفس زنده سوزانده شد و جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که سرش  بریده و به روی سینه او قرار داده شد.
رهبر ۵۰ ساله جبهه ملی که سال گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل ماکرون شکست خورد به دلیل این اقدام مصونیت پارلمانی خود را از دست داده و به انتشار پیام‌های خشونت‌آمیز متهم شد.

فروش تسلیحات ژرمنی به ائتلاف سعودی
دولت آلمان با تحویل تجهیزات نظامی جدید به عربستان و امارات متحده عربی به رغم تعهدش به عدم صادرات تسلیحات به کشورهای شرکت کننده در حملات علیه یمن موافقت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس نامه‌ای که «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان به کمیته پارلمانی این کشور ارسال کرده چراغ سبز فروش چهار سیستم هدفگیری توپخانه‌ای مربوط به خودروهای زره‌ای به این دو کشور  زده شده است. گزارش شده که این رادارهای مستقر بر خودرو منشاء آتش دشمن را تعیین مکان کرده و می‌توانند ضد حمله‌های دقیق را امکان‌پذیر سازند. این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی محافظه کاران تحت رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و سوسیال دموکرات‌ها در توافق ائتلافی خود توافق کرده بودند که به هیچ یک از طرف‌های درگیر در حملات در یمن تسلیحات نفروشند. با این حال این توافق مواردی را که قبل از آن در نظر گرفته شده بود، تا زمانی که آن‌ها در کشور دریافت کننده باقی بمانند، شامل نشده است.

تشکیل ارتش سایبری بریتانیا
رسانه‌های بریتانیا دیروز (جمعه) گزارش کردند این کشور طرحی برای تشکیل یک نیروی امنیت سایبری متشکل از ۲۰۰۰ عضو به منظور مقابله با «تهدیدهای روسیه و عاملان دیگر» در نظر دارد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابعی گزارش کرد مقام‌های انگلیس برنامه‌ریزی کرده‌اند تا یک بودجه ۲۵۰ میلیون پوندی (معادل ۳۳۰ میلیون دلار) برای تشکیل نیروی امنیت سایبری صرف کنند.
براساس این گزارش از جمله وظایف این نیرو انجام عملیات‌های تهاجمی سایبری خواهد  بود و مقام‌هایی از اداره ارتباطات دولتی (GCHQ) پرسنل ارتش و پیمانکاران در آن حضور خواهند داشت.
طرح تشکیل این نیروی امنیت سایبری از جانب وزارت دفاع و همچنین سازمان اطلاعاتی GCHQ تهیه شده است. این طرح به دنبال ادعاهای انگلیس مبنی بر افزایش تهدیدهای سایبری مسکو و همچنین اعلام موفقیت‌های انگلیس در استفاده از سلاح‌های سایبری علیه گروه تروریستی داعش ارائه شده است.

نظر شما