شناسهٔ خبر: 28227717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه قم:

روحانیت و حوزه همیشه در کنار مردم خواهد ماند

آیت الله اعرافی ضمن اشاره به قتل یک روحانی آمر به معروف در مشهد بیان داشت: روحانیت و حوزه همیشه در کنار مردم بوده و در کنار مردم خواهد ماند، این حوادث نمی‌تواند هراسی در دل جبهه ملت ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  بیان کرد: با محوریت سالار شهیدان جمع بزرگی از زنان و مردان در  یک خانواده بزرگ و نورانی از بنی‌هاشم در جبهه عاشورا حضور داشتند، در این مسیر پدران و مادران بسیاری از فرزندان خود گذشته و آنها را تقدیم عاشورا و اسلام کردند و در کربلا شاهد این نیستیم که عشق و محبت خانوادگی مانع از انجام وظیفه شود و این یکی از نکات مهم عاشورا است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در عاشورا چند پدر داریم که از فرزندان خود در مسیر اسلام گذشتند، گفت: همچنین در عاشورا شاهد حضور زنان قهرمان بزرگی هستیم که در قربانی کردن فرزندان خود پیشگام بودند.

وی با اشاره به اینکه در روز یازدهم محرم بعد از اینکه زنان و فرزندان باقیمانده با مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم کرده و اموال ایشان به غارت رفت لحظه سخت دیگری رقم خورده است، بیان کرد: آغاز سفر اسارت آل الله از دیگر بخش‌های سخت و زجرآور عاشورا است.

اعرافی با بیان اینکه ولایت ائمه اطهار شاهراهی است که انسان را به اوج تقوا می‌رساند، افزود: عاشورا و ابراز محبت به خاندان پیامبر(ص) وسیله‌ای است که ما را به تقوا خواهد رساند و رسیدن به قله‌ها و پیدا کردن راه‌های رسیدن به قله‌ها کافی نیست بلکه در مسیر تقوا نیاز به مجاهدت، مقاومت، ایستادگی و صبوری است.

وی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بیان کرد: در این ایام در اقصی نقاط ایران و جهان پرچم عاشورا را برافراشتند و در این مناسبت شیعه و سنتی سوگواری کردند؛ در عاشورا برای همه راه‌های نجات قرار دارد و در این میان پیروان اهل بیت(ع) از اظهار محبت افزون تری برخوردارند.

وی با تقدیر از همه کسانی که بر شکوه و فروغ عزای حسین(ع) می افزایند بیان کرد: مردم شریف قم پیشگام عزای حسین(ع) و درس‌های عاشورای (ع) حسین هستید و امیدواریم که این مکتب الهام بخش عاشورا هر سال زنده تر شده و مایه حیات و بیداری ملت‌ها و انسجام امت اسلام در برابر دشمنان قرار گیرد.

امام جمعه قم با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و شروع حرکت علمی دانش آموزان و دانشجویان و حوزه‌های علمیه اضافه کرد: چشم ملت به نهادهایی است که باید نیروهای عالم، فرهیخته و خادم تربیت کنند دوخته شده است. دانشگاه ما باید دانشگاه اسلامی پیشرو و تولید کننده علم و دانش و پیش برنده کشور در مسیر سعادت باشد. آموزش و پرورش مسؤولیت سنگینی دارد و سند تحول آموزش و پرورش یگانه سند راهنمایی است که باید در این نهاد مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه نیز مسؤولیت سنگینی برعهده دارند و امیدواریم همه این نهادها در مسیر خدمت به ملت موفق و موید باشند.

اعرافی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس یک راهنمای بزرگ برای امروز و فردا است؛ ملت ایران در دفاع مقدس یک جنگ نابرابر به تمام معنا را تجربه کرد و در شرایطی که کشور تازه انقلاب را پشت سر گذاشته و نیروهای مسلح ما آمادگی لازم را نداشتند درگیر چنین جنگی شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه تبلیغات جهانی همه همراه دشمن ما بود و قدرت‌های عالم از دشمن ایران پشتیبانی می‌کردند، خاطرنشان کرد: ایران در جنگ هشت ساله با دست خالی در برابر دشمنی مجهز با پشتیبانی همه قدرت‌های دنیا ایستاد و آنها نتوانستند بر عظمت و شکوه ایمان این ملت غلبه کنند و ایمان عاشورایی ملت همه این دسیسه‌ها را نقش بر آب کرد.

وی مدیریت جهادی جنگ، ابتکارات در تاکتیک‌های جنگی و تکیه بر مدیریت جوانان را از الگوهای مهم دوران دفاع مقدس دانست و گفت: پایه ریزی صنایع دفاعی و نظامی مستقل در ایام دفاع مقدس صورت گرفت و بسیج سرافراز که الگویی جدید از مقاومت در برابر دشمن است خلق شد.

اعرافی با بیان اینکه جنگ ما دفاع مشروع بود و در برابر ما دشمنان بیشمار قرار داشتند تاکید کرد: امروز الگوی مقاومت و پایداری در راه خدا و عقب ننشستن در برابر هجوم دشمنان در فلسطین، لبنان، یمن،عراق و سوریه خود را نشان داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم در تامین زندگی با مشکلات متعددی روبرو هستند گفت: قوای سه گانه و مسؤولان باید بیش از آنچه که امروز وجود دارد در گشودن گره و حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه قم توجه به اقتصاد مقاومتی و تامین نیازهای اولیه مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم باید در این مسیر همراهی و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به قتل یک روحانی آمر به معروف در مشهد تصریح کرد: روحانیت و حوزه همیشه در کنار مردم بوده و در کنار مردم خواهد ماند و ما هیچگاه از ملت جدا نخواهیم شد؛ چنین حوادثی نمی تواند ملت، جوانان، حوزه و دانشگاه ما را از پا در بیاورد. این حوادث نمی‌تواند هراسی در دل جبهه ملت ایجاد کند و مسؤولان هم نسبت تحکیم پایه‌های امنیت اهتمام بورزند و امیدواریم نقایص در این زمینه جبران شود.

وی با اشاره به هزارمین روز حصر شیخ زکزاکی خاطرنشان کرد: امیدواریم که دولت نیجریه بر اساس قوانین به خواسته بخش بزرگی از ملت خود توجه کرده و این عالم فرهیخته را به میان ملت بازگرداند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما