شناسهٔ خبر: 28227449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه استان بوشهر مطرح شد؛

بر بازار نظارت بیشتری شود

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور پرشور مردم ولایتمدار استان بوشهر در شهرهای مختلف برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: در دهه اول محرم شاهد برگزاری منظم برنامه‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان بودیم که حضور گسترده مردم و به ویژه جوانان از نکات برجسته آن بود.

وی شناخت راه و کلام سید و سالار شهیدان، بهره‌جستن از آموزه‌ها و ادامه راه شهدای کربلا از اهداف برنامه‌های محرم دانست و اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید به صورت جدی مورد توجه باشد،‌ سبک زندگی اسلامی و حسینی است.

امام جمعه بوشهر در ادامه به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با تقدیر از رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا و ایثارگران ادامه داد: جهان استکبار برای توقف این نظام و انقلاب از هر راهی استفاده می‌کند که یکی از اقدامات آنها جنگ نظامی بود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای استکباری در دوران دفاع مقدس کشور عراق را تقویت می‌کردند، افزود: جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با هماهنگی و پشتیبانی تمام جهان شرق و غرب به وقوع پیوست.

صفایی بوشهری به حماسه‌آفرینی‌های جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در گذشته در تعرض نظامی به ایران بخشی از خاک ایران جدا می‌شد ولی با مقاومت و حماسه رزمندگان در جنگ هشت ساله تحمیلی یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

وی با تاکید بر اینکه این حماسه‌های ماندگار برای همیشه در تاریخ می‌ماند، بیان کرد: رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس با اندک تجهیزات نظامی در مقابل صدام تا دندان مسلح چنان حماسه‌ای آفریدند که همیشه پایدار و جاویدان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به آغاز سال جدیدی تحصیلی، خاطرنشان کرد: همه باید در راستای بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس و آماده‌سازی نهادهای اآموزشی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش تصریح کرد: نهادهای آموزشی باید نگاه و توجه ویژه‌ای به تعمیق در رشد علمی، فرهنگی و دینی دانش‌آموزان داشته باشند.

دفاع مقدس الگو قرار گیرد

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) و گرامیداشت روز تجلیل از اسراء و مفقودین اظهار داشت: اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مجاهدت و تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه عاشورا و هدف حسین علی(ع) و ظلم دشمن را بیان نمی کردند واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل زنده باقی نمی ماند.

وی افزود: ملت مسلمان ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس با الهام از امام حسین(ع) و نهضت خونین او درس ایثارگری و فداکاری در راه هدف آموخت و از امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) و کاروان تبلیغاتی ابا عبدالله درس صبر و استقامت و پایداری و بردباری و پیام رسانی خون شهیدان را گرفت.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه اسراء سخت ترین شکنجه ها را در زندان های رژیم بعثی تحمل کردند، بیان کرد: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس مبارزات غرورآفرین آزادگان سرافراز را همچون اسرای دشت کربلا در خود حفظ کرده و برای نسل های بعد به یادگار گذاشته است.

وی با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری دهه اول محرم عنوان کرد: انقلاب و دفاع مقدس ما برگرفته از همین مراسمات عزای حسینی است لذا دشمنان بدنبال کمرنگ کردن این برنامه ها هستند.

حسینی ادامه داد: بعضی از برنامه ها باید آسیب شناسی و آسیب زدایی شود تا واقعه عاشورا مصون بماند و برنامه ها به تناسب همان روز برگزار شود و تحریفی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) برای احیاء نماز در جامعه بوده است، خاطرنشان کرد:هر اقدامی که روزعاشورا باعث کمرنگ شدن نماز ظهر عاشورا شود با هدف حسین بن علی(ع) منافات دارد.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه باید با تمام وجود هفته دفاع مقدس را پاس بداریم ،افزود: بزرگداشت دفاع مقدس درواقع بزرگداشت رشادت ها، ایثارگری ها ملتی است که در اوج تنهایی در مقابل یک دنیا دشمن ایستاد و با دفاع مقدس خود سیلی محکمی بر آنها نواخت و با سربلندی به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ دفاع مقدس در جامعه گفت: امروز هم برای غلبه بر دشمنان به عوامل پیروزی دفاع مقدس که اتحاد، وحدت کلمه و اطاعت از رهبری بود نیاز داریم.

حسینی اضافه کرد: دفاع مقدس ریشه های انقلاب ما را محکم و آن را به جهان صادر کرد به‌گونه‌ای که امروز جوانان سوریه، یمن، بحرین و سایر کشورها درس ایستادگی در مقابل دشمنان را از ما فرا گرفته‌اند.

خطیب جمعه دیر با تبریک بازگشایی مدارس یاد آور شد: از مربیان و معلمان می‌خواهیم تا فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را در مدارس زنده نگه دارند و دانش آموزانی مؤمن، شجاع و معتقد به ارزش های اسلامی به جامعه تحویل دهند.

وی با بیان اینکه امروز نسل جوان از یک سو با جنگ روانی و از سویی با جنگ فرهنگی مواجه اند تأکید کرد: بسیاری از دانش آموزان برای تهیه ملزومات مدرسه با مشکل مواجه هستند که باید همگان برای تحصیل این عزیزان کمک کنند.

امام جمعه دیر با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد: حضور در این اجلاس عمومی باید از یک سو در جهت ابلاغ مظلومیت و از سویی بازگو کننده اقتدار واستقامت ملت ایران باشد.

وی با اعلام اینکه ما نیازی به مذاکره با آمریکایی ها نداریم، تأکید کرد: رئیس جمهور محترم در این نشست باید سخنگوی ملتی باشند که هشت سال مظلومانه در مقابل یک دنیا دشمن ایستاده است.

برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی

حجت الاسلام مصطفی ارتفاعی در نماز جمعه امروز آبدان اظهار داشت: امام علی در خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه نشانه های متقین را بر می شمارد. متقین کسانی هستند که در دین داری نیرومند، نرم خو و دوراندیش هستند. ایمانی پریقین دارند در کسب دانش حریص و در علم بردبار، در عبادت فروتن هستند. پرهیز از طمع دارند.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در راستای نهضت حسینی اشاعه فرهنگ حسینی است. فرهنگ زیربنای هر جامعه است و تا فرهنگ حاکم نباشد جامعه رشد پیدا نمی کند. همه چیز زیر مجموعه فرهنگ است. سیاست و اجتماع و خانواده تحت الشعاع فرهنگ است. فرهنگ موتور متحرک رشد و تعالی جامعه است. بهترین نسخه برای فرهنگ ناب را باید از مکتب اصیل اسلام و سیره ائمه برگرفته شود.

امام جمعه موقت آبدان گفت: نکته اول فرهنگ حسینی در جهت اقامه نذر، باید از امام الگو گرفت. باید برای خدا باشد، برای تبرک و شفا باشد. چرا ما نتظار داریم سفره امام حسین باید رنگارنگ باشد؟ برخی نکات مغفول مانده است. مجالس باید عادت داد به عشق به روضه امام حسین، نه خوردن غذا. باید عظمت روضه حفظ شود که مردم برای تبرک به روضه امام حسین حاضر شوند. نباید در مجالس برای غذا دادن چشم و هم چشمی و رقابت باشد.

وی تصریح کرد: امسال با وجود مشکلات اقتصادی شور مردم در مراسم امام حسین بیش از سال های قبل بود. زیر مردم به این درک رسیده اند. برخی فکر نکنند با نبودن آنها مجلس روضه امام حسین بر پا نمی شود. قبل از ما بوده و بعد از ما هم بر پا خواهد شد، زیر قیام امام حسین برای خدا بود. ما باید سعی کنیم باعث زینت امام حسین باشیم.

ارتفاعی ادامه داد: نکته دوم ترویج نماز حسینی است. همه مراجع می فرمایند که اقامه نماز جماعت از عزاداری امام حسین بالاتر است. باید در زمان نماز همه کارها از جمله موکب و عزاداری تعطیل شود.

وی افزود: نکته دیگر ترویج سیره امام حسین در تربیت خانوادگی است. امام حسین فرمود: به خدا قسم دوست دارم در خانه ای زندگی کنم که سکینه و رباب در آن هستند. وقتی امام حسین شهید شد، رباب که شاعر بود امام حسین را مانند کوه محکمی می دانست.

امام جمعه موقت آبدان خاطرنشان کرد: امروز مدیریت خانه و مسئولیت پذیری توسط والدین لازم است. کارشناسان می گویند خانوداه به سمتی می روند که فضای ارتباط صمیمی در خانه ضعیف می شود. ارتباط نامشروع زیاد شده است. ریشه خانواده دارد از همه می پاشد و علت همه این مشکلات وجود فضای مجازی آلوده و ماهواره است. لذا به همه عرض می کنم سعی کنید ارتباط و تربیت را با سیره امام حسین در زندگی داشته باشید.

حجت الاسلام ارتفاعی ادامه داد: یکی از اهداف دشمن از این جنگ به گفته کارشناسان ساقط کردن نظام بود. چند روز پیش وزیر خارجه اسبق امریکا گفت منظور از مذاکره این است که حاکمیت نظام ایران از بین برود. دومین هدف جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه بود. می دانستند امام با انقلاب چه طوفانی به پا کرده است. هدف دیگر ایجاد نا امنی در منطقه برای رسیدن به اهداف خود بود. جدا کردن برخی استان ها و شهرها از کشور بود.

وی تصریح کرد: ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی هدف دیگر انها بود. جریانات اخیر عراق هم در همین راستا است. با رشادت نیروهای نظامی و مردمی ما با قدرت دفاع کردیم و ایستادیم و نگذاشتیم حتی یکی وجب از این خاک مقدس از دست برود.

امام جمعه موقت آبدان ادامه داد: امروز باید مسئولین دوران دفاع را مرور کنند، امروز روحیه سازش پذیری و خیانت به کشور معنا ندارد. باید هر مسئولی تشنه خدمت باشد، نه تشنه قدرت. به گفته کارشناسان تحریم ها اثر بسیار کمی بر اقتصاد ما داشته، مشکل اصلی داخل است. باید برنامه ریزی بهتری انجام شود. همه مسئولین دقت داشته باشند، باید پاسخ شهدا را بدهند. اول اینکه باید دولت و مجلس و قوه قضاییه، فرامین رهبر انقالب را در مسائل اقتصادی عملیاتی کنند. دوم اینکه آنروز وقتی به امام خبر دادن آبادان محاصره شده، فرمود باید این حصر شکسته شود، همین طور شد. امروز هم ولایت فقیه مسئولی پا به رکاب باشد. و محاصر اقتصادی را بشکند.

وی اضافه کرد: بعید است که از اروپا چیزی بدست آید، باید مشخص کنند که چکاری می خواهند انجام دهند. احتکار امروز حرام شرعی است. چیزی که مردم نیاز دارند چرا باید احتکار شود. گران کردن جنس چرا باید باشد. این بی انصافی است، حرام است. جلسات پیگیری مسائل اقتصادی عملی شود، گره گشایی شود.

وی اظهار داشت: دولت پیگیر مسائل اقتصادی باشد. چرا کالاهایی که نیاز نیست وارد می شود. در خبرها دیدم کرکره وارد می کنند. چه نیازی به این کالاها وجود دارد. مجلس هم باید نظارت بهتری داشته باشد. قوه قضاییه وقتی می بیند که کسی مفسد اقتصادی است چرا سریع عمل نمی کند. بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است و باید همه مسئولین طوری عمل کنند که کسی از انقلاب نا امید نشود. شهدای دفاع مقدس به تکلیف الهی خود عمل کردند. مسئولین امروز نوبت شماست که باید به تکلیف خود عمل کنید، تا خون شهدا هدر نرود.

ارتباط قلبی مردم با عاشورا

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با بیان اینکه تحلیل عوامل زمینه ساز حادثه عاشورا مایه عبرت جامعه اسلامی و نظام دینی است اظهار داشت: عبرت آموزی از حادثه عاشورا به این معناست که انسان همواره تاریخ عاشورا را مطالعه کند و درس ها، پیام‌های آن را استخراج کنند و جامعه امروز خود را با آن مقایسه کند تا بداند در چه وضعیتی قرار دارد و از عوامل زمینه ساز حادثه کربلا عبرت بگیرد و وظیفه خود را بشناسد.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل زمینه‌ساز حادثه عظیم کربلا راه انداختن جریان ولایت ستیزی در جامعه بود یعنی با ولایت ستیزی و امامت زدائی توانستند امام حسین (ع) را به عنوان چهره ای که خودشان می خواستند معرفی کنند و جامعه را به این نتیجه برسانند که حسین باید کشته شود.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه دومین عامل زمینه ساز که باید مورد عبرت امروز ما هم باید تحریف باورهای دینی بود خاطرنشان کرد: جریان تحریف باورهای دینی پس از رحلت پیامبر(ص) آغاز شد و در دوران حکومت بنی امیه به اوج خود رسید بگونه ای که با سوء استفاده از قدرت و ثروت حکومتی مردم را نسبت به آن اعتقادات و  باورهای دینی خود سست و دلسرد کردند. مقام معظم رهبری در خصوص خطر تحریف باورهای دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مکرر تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت دفاع مقدس، ادامه داد: هفته دفاع مقدس، یادآور مجاهدت‌ها و افتخار آفرینی‌های ایثارگران و رزمندگانی است که برای حفظ دین، نظام اسلامی و استقلال کشور، با لبیک به فرمان امام راحل (ره) در سخت ترین شرایط در مقابل دشمنان ایستادگی و استقامت کردند و بهترین حماسه‌ها را آفریدند.

زاهددوست تصریح کرد: در تاریخ دو قرن اخیر ایران، تنها در هشت سال دفاع مقدس است که حتی یک وجب از خاک ایران از دست ندادیم و این به خاطر باور عمیق ملت و خصوصا جوانان ما به جهاد و شهادت بود که به برکت انقلاب اسلامی این باور در جامعه اسلامی تقویت شد.

وی گفت: امنیت امروز جامعه را مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستیم، باید دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسلی که امروز در زیر چتر امنیت زندگی می کنند، بازگو کرد تا بدانند چگونه و با چه مجاهدت هایی به امنیت امروز رسیده ایم.

امام جمعه دلوار افزود: تکلیف امروز همه ما الگو گرفتن از شهدا است، باید با الگو گرفتن از مجاهدت شهدا و ایثارگران و اطاعت از منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، تلاش کنیم تا همچنان که شهدا و ایثارگران در جنگ سخت، دشمنان را به زانو درآوردند، ما هم آن‌ها را در جنگ نرمی که دشمن بر علیه نظام اسلامی به راه انداخته‌است، ناکام و مغلوب کنیم.

وی با اشاره به آغاز مهر و بازگشایی مدارس بیان کرد: بازگشایی مدارس و شروع فصل تعلیم و تربیت نویدبخش پیشرفت، توسعه و بالندگی برای کشور است و مدارس نقش مهمی در پیشرفت، رشد و توسعه جوامع دارند و اگر در هر جامعه‌ای آموزش پرورشی پویا و سر زنده داشتیم تمام مشکلات آن جامعه برطرف می شود.

زاهددوست تاکید کرد: تقارن آغاز مهر و هفته دفاع مقدس در حقیقت فرصتی برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، دوران جنگ تحمیلی، رشادت‌ها و فداکاری‌های بی نظیر ملت ایران برای نوجوانان و جوانانی است که جنگ را ندیده‌اند.

وی افزود: هم باید اهداف دشمن از تهاجم به ایران و هم ارزش‌های برجسته این دوران و ایستادگی ملت در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس و حتی ایستادگی ملت در سالیان بعد از دفاع مقدس تا امروز را برای نسل جوان بیان کرد.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: خیرین و نیکوکاران نیز می توانند لطف خود را در آغاز سال تحصیلی جدید شامل حال خانواده های نیازمند کنند ادامه داد: در این صورت فشاری بر خانواده هایی که از لحاظ مالی در مضیقه هستند و برای خرید مایحتاج تحصیلی فرزندانشان مشکل دارند، وارد نمی شود.

وی ادامه داد: به لطف الهی و عنایت سیدالشهدا امسال هم موکب فرزندان شهید رئیسعلی دلواری در مسیر پیاده روی کربلا برپا می شود و امیدواریم مردم هم  همکاری و کمک های خودشان و نذورات خود را دریغ نخواهند کرد و بنده از دست اندرکاران و کسانی که با جان و دل برای برپایی این موکب که آبرویی برای دیار شهید رئیسعلی دلواری است، تلاش کرده اند تشکر می کنم.

زاهددوست با بیان اینکه زیارت اربعین امام حسین (ع) به‌ قدری مهم بوده که حضرات اهل‌بیت علیهم الاسلام بر این موضوع اهتمام و سفارش موکد داشته‌اند افزود: حضور میلیون‌ها مسلمان در اجتماع اربعین امام حسین (ع)، وحدت مسلمانان را صدچندان می‌کند و این وحدت خار چشم دشمنان ماست.

وی اظهار داشت: از مدت ها قبل با ایجاد جنگ روانی سعی در تضعیف اجتماع میلیونی اربعین کرده اند اما به فضل الهی امسال هم حضور ده‌ها میلیونی از مسلمانان در اجتماع اربعین توطئه‌های دشمنان را خنثی و امت اسلام خصوصا جهان تشییع را تقویت خواهد نمود.

مشکلات صیادان پیگیری شود

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: انبیای الهی هرکدام به شکلی و نوعی برای مسایل دردناک سیدالشهدا عزاداری کرده و گریسته اند.

وی با نقل دو مورد از حضرت ابراهیم به گریه آن حضرت برای امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: حضرت آدم هم هم از پیامبرانی بود که برحسین گریه کرد وبه واسطه توسل به پنج وجود مقدس به ویژه امام حسین (ع) از سوی خدابخشیده شد.

امام جمعه عسلویه درخطبه دوم با نقل سخنانی از شهید دستغیب به ویژگی های خاص مقام معظم رهبری از نگاه ایشان پرداخت که گفته اند این شخص مقام نمی خواهد و مقام هم بر روی او اثر نمی گذارد ودرهر پستی بوده خودرا نشان داده است.

هاشمی نژاد با گرامیداشت ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدا ۸ سال دفاع مقدس افزود: فضای جامعه نباید از فرهنگ ایثار وشهادت فاصله بگیرد اگر چنین شد ما ضرر می‌کنیم تاکنون با این فرهنگ مقدس به اینجا رسیده ایم و رو به جلو حرکت می کنیم و همین مقاومت وایستادگی خواهیم داشت.

وی اول مهر و آغاز سال تحصیلی  جدید را تبریک گفت و اضافه کرد: به مسئولین آموزش و پرورش نکته ای را متذکر می شوم که برای بهتر آموزش دادن فرزندانمان برنامه مدون ارائه کنند که فرزندان محصل ما ضرر نکنند که مثل برخی سال‌ها اتفاق نیفتد که چند ماه بگذرد معلم درس و کلاس مشخص نشده باشد.

امام جمعه عسلویه به پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه اشاره کرد و این روز را تبریک گفت و افزود: حضرت امام(ره) از پشت بام جماران ندا دادند محاصره این شهر باید شکسته شود و رزمندگان اسلام گوش به فرمان امام دراین عملیات حصر آبادان را شکستند به روح شهدا غرورآفرین این عملیات درود می فرستیم.

وی به موضوع مشکل گمرکات کشور اشاره و افزود: امروز گمرکات کشور مشکلاتی دارند و گمرکات شهرستان ما هم مشکل دارد. نوسانات ارز وپرداخت هزینه سوخت دولتی برای لنج داران مشکل درست کرده و گزارشاتی که رسیده حاکی است در عسلویه بیش از ۲۵ لنج فروخته شده است که بیش از ۱۰۰ خانوار به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بیکار شده اند و معیشت آنان با مشکل مواجه شده است. مسئولان مجدانه این موضوع را پی گیری کنند.

اول مهر و جنگ فرهنگی دشمن

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته بردخون اظهار کرد: وظایف دولتمردان نسبت به مردم در راستای جلوگیری از افزایش مشکلات، فقر، بی عدالتی و آسیب های اجتماعی سنگین است.

وی افزود: یکی از وظایف مسئولان در این شرایط خاص برای کاهش فشار بر مردم تدبیر و برنامه ریزی است یعنی با تدبیر، آینده نگری و برنامه به استقبال مشکلات بروند و با تصمیمات عاقلانه مانع بروز مشکلات شوند.

رکنی حسینی با بیان اینکه مسئولان از مرزهای اقتصادی حراست نکردند، اضافه کرد: دشمن بیدار است و متاسفانه ما خواب بودیم و آنان به خوبی ضعف ها را پیدا کردند و به راحتی وارد مرزهای اقتصادی شدند.

امام جمعه بردخون آثار تدبیر را برشمرد و گفت: جلوگیری از اشتباه و لغزش، بررسی زمینه فعالیت های اداری وبررسی جوانب کار، هزینه کرد به اندازه توان بدون چشم و هم چشمی رویارویی با تهدیدها، برنامه ریزی همیشگی، استفاده از منابع و امکانات موجود به نحو احسن، شناسایی به موقع چالش ها و فرصت ها و ماندگاری و پایداری دولت ها و خانواده ها و جلوگیری از چالش ها از آثار مثبت تدبیر است.

وی بی تدبیری را هم تراز تبهکاری و خیانت دانست و ابراز داشت: رمز پیروزی و ماندگاری حادثه عاشورا تدبیر وبرنامه ریزی سالار شهیدان بود چرا که شهادت امام حسین کورکورانه و بی هدف نبود و همه اقدامات امام برنامه ریزی شده و حرکت او حساب شده بود و خطبه های آتشین حضرت زینب و امام سجاد یزیدیان را رسوا کرد.

خطیب جمعه بردخون گفت: امروز یکی از نگرانی های جامعه اشتغال جوانان و کاهش ارزش پول ملی است که مسئولان باید شبانه روز کار و فعالیت کنند و فکری اساسی کنند زیرا بی کاری و فقر عامل آسیب های اجتماعی است.

رکنی حسینی ادامه داد: امروز در جبهه اقتصادی به افراد عاشق خدمت نیاز داریم که دولتمردان باید در این شرایط حساس افرادی در تیم اقتصادی خود انتخاب کنند که به  نظام و مردم و کشور عشق بورزند و اگر چنین افرادی داشتیم امروز شاهد مشکلات نبودیم.

وی بیکاری را ام‌الفساد خواند و افزود: متاسفانه دولتمردان آمارهایی می دهند که با واقعیت ها مطابقت ندارد و اگر آمارهای واقعیت داشت امروز هیچ بی کاری در کشور نداشتیم و افراد تحصیلکرده بی کار نبودند یا در مشاغل پایین که ربطی به رشته تحصیلی آنان ندارد مجبور به کار نبودند.

امام جمعه بردخون تصریح کرد: در همه دانشگاه ها باز شد اما فکری برای آینده تحصیل‌کردگان نکردند که باید کار جهادی کنند و شب و روز بکوشند تا مشکلات و کمبودها رفع شود.

رکنی حسینی با گرامیداشت روز اسرا و مفقودان و تجلیل از مشقات آنان، به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمنان با همه ادوات و ابزار نظامی به کشور ما حمله کردند و امروز دم از رابطه دوستانه می زنند که دروغ است و مواضع آنان قابل اعتماد نیست.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تقدیر از همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت، اظهار داشت: رسالت آموزش و پرورش در این زمان سنگین تر از زمان های دیگر است و رسالت والدین نیز مهم است زیرا دشمن با همه توان به جنگ فرهنگی آمده که تقویت باورهای دینی دانش آموزان مهم ترین رسالت است.

وی با تأکید بر پاسداری از مرزهای اعتقادی، اضافه کرد: دشمن برای تخریب و تضعیف باورهای دینی جوانان تلاش می کند و می کوشد اسلام را عامل انزواطلبی و امری شخصی معرفی کند و نسل جوان را با اهداف خود همراه کند.

امام جمعه بردخون گفت: ارائه الگوهای غربی مانند نوع لباس، نوع آرایش، بی حجابی و کم حجابی و موجه نشان دادن روابط نامشروع بنیان خانواده را سست می کند و افزایش آمار طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها و تخریب باورهای دینی از نتایج ضعف عملکرد متولیان فرهنگی است.

رکنی حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ها بر تعلیم تأکید دارند، اضافه کرد: بر خلاف فرمایشات دینی پرورش در دانشگاه‌ها و مدارس کمرنگ شده که این خطر بزرگی است که نسل آینده را تهدید می‌کند زیرا همه توجه والدین و متولیان فرهنگی به سمت مادیات مانند ارز و پول رفته و از فرهنگ خبری نیست.

وی گفت: فرهنگ ما تحت‌الشعاع اقتصاد قرار گرفته که به رئیس اداره آموزش و پرورش و همه فرهنگیان منطقه توصیه می‌کنم فرهنگ نماز به بهترین صورت در مدارس اجرا شود زیرا مناسب نیست دانش آموزان با همه اطلاعات از نماز ندانند که باید فرهنگ نماز و انس با قرآن در مدارس نهادینه شود و دانش آموزان با عشق به نماز و خدا و اهلبیت رشد کنند.

نظارت بر بازار

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز در جمع نمازگزاران با اشاره به فرارسیدن ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس با گرامیداشت رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: عزت، صلابت و سرافرازی امروز جامعه ما مدیون از خودگذشتگی‌ها، فداکاری و رشادت‌های همه رزمندگان و ایثارگران و پیشکسوتان جهاد و شهادت در طول دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: این عزیزان همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و با خون خود از شجره طیبه و نوپای انقلاب اسلامی صیانت و نگهداری کردند.

امام جمعه گناوه اظهار داشت: اگر مقاومت، استقامت و فداکاری‌های مردم نبود دشمنانی که با سیاست  نقشه‌های شوم برای تصرف کشور ما داشت و  تا بتواند یک هفته تهران را تصرف کند  به اهداف خود نزدیک می شد.

وی گفت: در دوران جنگ همه ابرقدرت‌ها و دشمنان نظام مقدس اسلامی از رژیم بعث حمایت کردند و همه آمدند تا با وجود مشکلات داخلی و خارجی آن دوران این انقلاب نوپا را از پا درآورند.

وی گفت: اگر وحدت، یکپارچگی و همدلی همه اقشار مردم و حضور جوانان و نوجوانان نبود تمام بخش های تصرف شده میهن اسلامی در اوایل جنگ امروز زیر چکمه اشغالگران بعث بود.

وی افزود: تنها جنگی که همه دشمنان طراحی کردند و به خاک ما حمله کردند ولی نتوانستند حتی یک وجب از خاک مقدس ما را تصرف کنند همین دفاع مقدس است.

وی گفت: مردم در طول دوران دفاع مقدس، هشت سال جانانه در برابر همه توطئه های دشمنان ایستادند و تمام مشکلات و فشارها از سوی دشمنان را تحمل کردند و سرافرازانه از این میدان بیرون آمدند و با رشادت های خود توانستند پوزه دشمن را به خاک بمالند. 

وی گفت: هفته دفاع مقدس، بهانه‌ای برای یادآوری و ماندگاری رشادت های مردان پرافتخار انقلاب و نظام مقدس اسلامی است.

امام جمعه گناوه با تبریک پیشاپیش فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش آموزان و معلمان و همه خانواده ها گفت: خانواده ها در ایجاد ارتباط تنگاتنگ و مستمر بین خانه اول و خانه دوم دانش آموزان یعنی دو نهاد تربیتی مدرسه و خانواده بکوشند که این ارتباط می تواند به طور چشمگیری محصلان را در مسیر صحیح و پیشرفت قرار دهد.

وی با اشاره به گلایه‌مندی مردم از گرانی‌های اخیر و عدم نظارت صحیح و مستمر بر قیمت‌ها  گفت: نهادهای نظارتی و ادارات مربوطه بر قیمت‌ها نظارت بیشتری داشته باشند تا افراد فرصت طلب از این موقعیت‌ها سوء استفاده نکنند و موجبات رضایتمندی بیش از پیش مردم فراهم شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی با تقدیر و تشکر از مردم شهرستان گناوه روحانیون، وعاظ، مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی در برپایی آیین های باشکوه دهه اول محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: تبلیغات سوء دشمنان که از قبل از ماه محرم آغاز شده بود که حضور مردم  امسال با توجه به مشکلات کشور در ایین های محرم کمرنگ خواهد بود.

وی گفت: امسال به برکت امام حسین (ع) مجالس بسیار پرشورو شعورتر، باشکوه تر و پررونق تر برگزار شد و باز این کربلا و نام حسین(ع) است که ما را در برابر توطئه های دشمنان پیروز میکند و درس عزت و صلابت باید از محضر آن حضرت آموخت.

انتهای پیام/

نظر شما