شناسهٔ خبر: 28226842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهضت حسینی در دفاع مقدس احیا شد

تبریز- ایرنا - امام جمعه موقت تبریز گفت: روحیه ایثار و شهادت طلبی توسط رزمندگان اسلام و به تبعیت از پیام عاشورا در دوران دفاع مقدس احیا و موجب پیروزی حق در برابر باطل شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عالی در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: به گفته امام راحل (ره) جنگ تحمیلی نشان داد ابرقدرت ها از اسلام می ترسند.
وی با بیان اینکه رزمندگان ما در این جنگ مظلومانه و غریبانه جنگیدند، گفت: دفاع مقدس موجب شکوفایی استعدادهای معنوی و تقویت خودباوری در بین جوانان شد .
وی همچنین با اشاره به نقش لشگر عاشورا در آزاد سازی سوسنگرد و با توجه به فرارسیدن روز اسرا و مفقودین از حجت الاسلام ابوترابی یاد کرد و گفت: وی تاثیر مهمی در حفظ روحیه مقاومت در بین آزادگان داشت .
امام جمعه موقت تبریز با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، بر اهمیت پرورش در کنار آموزش تاکید کرد و گفت: دوپینگ آموزشی به تنهایی افراد را به سعادت نمی رساند.
وی اظهارداشت: برای غلبه بر وسوسه های درونی و هجمه ها بیرونی تعهد در کنار تخصص نیاز است .
حجت الاسلام عالی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته به دلایل بدعهدی و پیروی نکردن مردم زمان امام حسین (ع) از امام خویش اشاره کرد و گفت: انحطاط اخلاقی و کم رنگ شدن ارزش های اسلامی به همراه دنیازدگی، اشرافیت و مقام پرستی در کنار پیروی از هواهای نفسانی موجب دنیا طلبی به جای شهادت طلبی می شود.
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اگر جامعه را از لحاظ فرهنگی و ارزش‌های انسانی تقویت نکنیم با سقوط روبه رو خواهیم شد، افزود: وقتی انسان دنیازده و رفاه‌زده شود دیگر روحیه جهاد و شهادت‌طلبی نخواهد داشت و این موضوع مصداق زمان عاشورای حسینی(ع) است.
3071

برچسب‌ها:

نظر شما