شناسهٔ خبر: 28225929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یزد:

استکبارستیزی، اصلی ترین درس نهضت حسینی است

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استکبار ستیزی و مقاومت در برابر توطئه های دشمنان از اصلی ترین درس های نهضت امام حسین (ع) است که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد که در مسجد ملااسماعیل برگزار شد به قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: باید درس ها و عبرت های واقعه کربلا برای مردم و نسل جوان تبیین شود.
وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی که در اهداف خود در 40 سال گذشته دچار شکست شده اند در وضعیت کنونی با افزایش تحریم ها و تهدیدها به دنبال ضربه زدن به اصل نظام هستند که باید با درس آموزی از کربلا در برابر آنها مقاومت کرد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: امام حسین(ع) به همه انسان ها در تمام عصرها پیام ایمان، ایستادگی و ظلم ستیزی داد که راه عزت در گرو احیای ارزش های نهضت حسینی و حرکت در آن است.
ناصری همچنین به افزایش تورم و گرانی ها در جامعه اشاره کرد و به مسئولان برای برنامه ریزی دقیق و مقابله با مشکلات معیشتی مردم به عنوان یک ضرورت تاکید کرد: رسیدگی به مسائل مردم و حل مشکلات باید همواره در اولویت کار مسئولان اجرایی قرار گیرد.
امام جمعه یزد از عزاداری مردم در دهه اول محرم قدردانی کرد و از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواست تا در انتخاب اشعار و مطالب خیلی دقت کنند و زمینه آشنایی مردم و جوانان را با اهداف امام حسین (ع) فراهم نمایند.
ناصری یاد و خاطره رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به عنوان یک گنجینه ارزشمند و ماندگار گرامی داشت و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین جوانان تاکید نمود.
وی به پیام رسانی و نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و از بانوان جامعه اسلامی خواست تا همواره این بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند.
همچنین قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته، جانشین سپاه الغدیر یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس(31 شهریور الی ششم مهر) افزون بر 2 هزار برنامه در استان برگزار می شود.
سرهنگ رضا پورشمسی افزود: این برنامه ها در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی، بصیرتی و معرفتی و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام می شود.
وی از مردم و جوانان برای حضور گسترده در ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس که با همکاری مردم و پایگاه های مقاومت بسیج در استان برگزار می شود مشارکت خواستار شد.
در 28 محل در استان یزد، نماز جمعه اقامه می شود.
7536/ 6197

نظر شما