شناسهٔ خبر: 28225198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روز گذشته مطرح شد؛

خواست اروپا از اسرائیل برای خودداری از تخریب "خان‌الاحمر"

هشت کشور اروپا که تعدادی از آنها عضو شورای امنیت سازمان ملل هم هستند، از اسرائیل خواستند از تخریب یک روستای بادیه‌نشینان در شرق اورشلیم صرف نظر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، سوئد، بلژیک، لهستان و هلند روز پنجشنبه ۲۹ شهریور (۲۱ سپتامبر) از اسرائیل خواستند طرح تخریب روستای خانالاحمر را متوقف کند. در بیانیه مشترک این کشورها که در آستانه نشست شورای اروپا با موضوع خاور نزدیک منتشر شده، تأکید شده که تخریب این روستا «تحقق راه حل دو کشور را به‌طور جدی تهدید می‌کند» و از نهادهای اسرائیلی خواسته شده در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

روستای بادیه‌نشینان خان الاحمر در منطقه‌ای استراتژیک در شرق اروشلیم (بیت‌المقدس)، در نزدیکی یک شهرک یهودی‌نشین در سرزمین‌های فلسطینی کرانه باختری رود اردن قرار دارد. بخش بزرگی از جمعیت ۲۰۰ نفری روستا در فقر و در سرپناه‌های ساخته شده از چوب و شیروانی زندگی می‌کند.

علاوه بر چندین کشور اروپایی، سازمان ملل متحد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «فدریکا موگرینی» و سازمان‌های غیردولتی مختلف از اسرائیل خواسته‌اند از تخریب این روستا صرف نظر کند.

پنجشنبه هفته پیش هم ۶۳۱ نماینده پارلمان اروپا در استراسبورگ به لزوم توقف تخریب خانالاحمر رأی دادند. ۳۲۰ نماینده هم رأی مخالفت دادند.

گفتنی است، در روستای خان الاحمر بیشتر ساکنان در سرپناه‌های ساخته‌شده از چوب و شیروانی زندگی می‌کنند.

نظر شما