شناسهٔ خبر: 28223744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میناپور مطرح کرد:

حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی مهم ترین درس‌های مکتب عاشورا

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی از مهم‌ترین درس‌های مکتب عاشورا است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی میناپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه مکتب امام حسین (ع) مکتبی انسان‌ساز و سرنوشت‌ساز برای حرکت به‌سوی حریت و آزادگی است، اظهار داشت: حفظ محور امامت و حرکت در مسیر ولایت از مه‌ترین درس‌های مکتب سرخ حسینی است که باید این درس‌ها در بطن زندگی روزمره ما نهادینه گردد.

وی با اشاره به اینکه خدامحوری از دیگر درس‌های مکتب امام حسین (ع) است، تصریح کرد: امام حسین (ع) برای رضای خدا و جدش رسول‌الله (ص) قیام نمود لذا پیروان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز باید در انجام تمام امور تنها رضای خدا را به خاطر داشته باشند و با اخلاص و دلسوزی در جهت رضای پروردگار و خدمت به خلق خدا گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را از دیگر درس‌های مکتب عاشورا برشمرد و خاطرنشان کرد: احیای این فریضه و فرهنگ‌سازی آن برای تقویت فرایض دینی و پیشگیری از سقوط اخلاقی در جامعه بسیار مؤثر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میناپور در ادامه با اشاره به اینکه مکتب امام حسین (ع) مکتبی انسان‌ساز و سرنوشت‌ساز برای همیشه تاریخ است، افزود: مکتب عاشورا درس‌ها، عبرت‌ها و پندهای بسیاری برای حقیقت جویان و عدالت خواهان دارد که باید این درس‌ها را به‌خوبی مطالعه و بررسی نمود و برای هدایت جوامع به‌سوی آزادگی، عدالت‌خواهی و انسان‌سازی از آن‌ها بهره گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق، ایثار، شهادت و فداکاری از مهم‌ترین درس‌های مکتب عاشورا است، تصریح کرد: حفظ رابطه امت با ولایت و تعمیق این رابطه در جامعه ضامن بقای اسلام است که باید در راستای درک بیشتر این رابطه و ضرورت آن برای بقای اهداف عاشورا همت خود را بکار گیریم.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه جامعه امروز و نسل جوان نیازمند فرهنگ‌سازی درس‌ها و اهداف مکتب عاشورا است، گفت: امروز باید اهداف قیام سرخ حسینی در بین همه حقیقت جویان و عدالت خواهان جهان تبیین و تشریح گردد تا با الگوگیری از مکتب عاشورا با طاغوت‌های زمان مبارزه نماییم تا شاهد عزت و سرافرازی بیش‌ازپیش مسلمین و شیعیان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما