شناسهٔ خبر: 28219555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فوری؛ پس از مودریچ، لوورن هم به شهادت دروغین متهم شد؛ حکم 6 ماه تا 5 سال زندان در انتظار ملی پوشان کروات

میلاد وفادار

هر روز که از پرونده مامیچ می گذرد، اوضاع برای دو ملی پوش تیم ملی کرواسی وخیم تر می شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- دژان لوورن و لوکا مودریچ بابت شهادت دروغین در جلسه دادگاهی زدراکو مامیچ متهم شناخته شدند.

به گزارش ایندیپندنت، ماجرا به ژوئن گذشته بر می گردد که مامیچ بابت سودهای غیر متعارفی که از نقل و انتقالات برخی بازیکنان کروات به دست آورد، متهم شناخته شد. گفته می شد که انتقال مودریچ به تاتنهام در سال 2008 و لوورن به لیون در سال 2010 هم جزو همین موارد تخلف مامچی بوده اند. او در نهایت به شش سال و نیم زندان محکوم شد ولی قبل از صدور حکم به بوسنی و هرزگوین گریخت.

در جلسه دادگاه گفته شد که مودریچ و لوورن تحت وکالت ماریو _پسر مامیچ_ قرار داشتند و به طرزی غیر قانونی، 50 درصد از پول انتقال شان را طبق قول و قراری به مامیچ و خانواده اش پرداخت کردند و همچنین تاریخ بندهای موجود در قرارداد شان با دینامو را دست کاری کردند. مودریچ قبل از شروع جام جهانی 2018 به سوگند دروغین متهم شد و اینک دفتر وکالت دولتی کشور کرواسی تایید کرده است که با لوورن هم برخورد مجرمانه خواهد شد. هنوز تاریخی برای محاکمه این دو نفر تعیین نشده است ولی در صورت  گناهکار شناخته شدن لوورن و مودریچ، آن ها باید شش ماه الی پنج سال را در زندان سپری کنند.

این حواشی تاثیری منفی بر عملکرد کرواسی و مودریچ در جام جهانی نداشتند؛ کروات ها تا فینال تورنمنت پیش رفتند و هافبک رئال مادرید هم به عنوان بهترین بازیکن آن رقابت ها انتخاب شد. لوورن هم در شش مورد از هفت بازی تیمش، بازی را در قلب خط دفاع آغاز کرد. با این وجود شاید احکام صادره، آینده این دو بازیکن در رده ملی و باشگاهی را به خطر بیاندازد.

نظر شما