شناسهٔ خبر: 28219155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای ۴۳ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی دولت در حوزه زیرساخت‌های گردشگری استان خبر داد و گفت: در قالب این میزان سرمایه گذاری اکنون ۴۳ طرح گردشگری در حال اجراست.

صاحب‌خبر -
اجرای ۴۳ طرح گردشگری  با سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانیبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه  اظهار امیدواری کرد که تا نیمه اول سال 98 حداقل 837 تخت به مجموعه هتلینگ کرمانشاه اضافه شود و در یک سال و نیم آینده 25 درصد ظرفیت هتلینگ استان افزایش یابد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: تهیه مقدمات تملک اجرای طرح کریدور بیستون به طاقبستان، لکه گذاری، ساماندهی املاک مسیر (پادگان ها) برای آزادسازی مسیر انجام شده است  تملک قطعی هشت مورد ملک در محدوده های آثار تاریخی برای آزادسازی حرائم در مجموع به مساحت 6 هزار متر مربع و با هفت میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار با شاخص تملک 2 باب رستوران مجموعه طاق بستان از جمله اقدام های این اداره کل بوده است

به گفته بالایی ، اصلی ترین مشکل هنرمندان صنعتگر استان بازاریابی و فروش محصولاتشان است، در نتیجه از آنجایی که بازارچه دائمی صنایع دستی در جنب نمایشگاه بین المللی واقع شده و در طول سال نمایشگاه های متعددی در این نمایشگاه برگزار می شود لذا می توان گفت که سالانه تقریبا 500 فرصت را برای تولید کنندگان صنایع دستی استان فراهم کرده ایم تا محصولات خود را در شلوغ ترین و پر مراجعه ترین محل در زمان برپایی نمایشگاه ها عرضه کنند.
وی از افزایش 2 برابری اعتبارات آموزش صنایع دستی استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته یک هزار و 366 نفر را در 35 روستای استان تحت آموزش صنایع دستی قرار دادیم. 
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به ارائه تولیدات صنعتگران این استان در نمایشگاه ملی صنایع ‌دستی که شهریور ماه جاری برگزار شد، گفت: در هر دوره تلاش می‌کنیم تا بهترین و با کیفیت‌ ترین صنایع‌ دستی را در نمایشگاه ارائه کنیم. این نمایشگاه اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد و ما می‌توانیم به بازار فروش خوب و معرفی بهتری نسبت به هنر بومی منطقه برسیم.

انتهای پیام/ز

افزایش 2 برابری اعتبارات آموزش صنایع دستی استان کرمانشاه

نظر شما