شناسهٔ خبر: 28217040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زنجان| "هیهات من‌الذله" شعار ملت ایران به دشمنان انقلاب اسلامی است

R41375/P1357/S6,59/CT11

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در ۴۰ سال گذشته توطئه‌های زیادی را علیه ملت ایران انجام دادند گفت: امروز اعلام می‌کنیم شعار ملت ما همان شعار حضرت سید‌الشهدا(ع) "هیهات من‌الذله" است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ آیت‌الله علی خاتمی امروز در نماز عاشورا با اشاره به اینکه نخستین حکم واجب برای ما مسلمانان نماز است اظهار داشت: نماز ظهر عاشورا نماد عملی همه هیئت‌های عاشورایی محسوب می‌شود و باید همگان نسبت به اقامه این فریضه مهم توجه کنند.

وی حادثه عاشورا را درس بزرگی برای مسلمانان عنوان کرد و افزود: واقعه عاشورا درس بزرگ مقاومت و ایستادگی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه حادثه کربلا در تاریخ همیشه ماندگار بوده و خواهد ماند افزود: امام حسین(ع) مرگ با عزت را به ذلت و تسلیم شدن در برابر دشمن ترجیح دادند.

وی با بیان اینکه ما به لقب پایتخت شور و شعور حسینی افتخار می‌کنیم بیان کرد: این لقب زیبا زیبنده مردم حسینی و ولایی زنجان است.

خاتمی بیان کرد: امروز باری دیگر آرمان امام حسین(ع) پیمان می‌بندیم یا اماما 40 سال در برابر دشمنان انقلاب ایستادیم و باز هم خواهیم ایستاد.

وی ابراز کرد: 40 سال پیش پشت سر حضرت امام راحل مکتب عاشورا و حریت و آزادی را انتخاب کردیم و 40 سال است ایستادگی کردیم و امسال نیز پیمان می‌بندیم در برابر دشمنان اسلام خواهیم ایستاد.

امام جمعه زنجان افزود: دشمن بداند که با تمام قدرت ایستادیم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند "دشمن 40 سال پیش خیلی قوی بود و ما ضعیف بودیم ولی امروز 40 برابر از آن زمان قوی‌تر شدیم".

وی عنوان کرد: حرف ما به دشمن این است که 40 سال نامردی و ناجوانمردی کردند و انواع توطئه‌ها را علیه ملت ما انجام دادند و امروز نیز اعلام می‌کنیم شعار ما همان شعار حضرت سیدالشهدا(ع) که فرمودند "هیهات من‌الذله" است.

انتهای پیام/ح

نظر شما