شناسهٔ خبر: 28214101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیرکل با اشاره به تخلفات انجام شده برای ثبت نام دانش آموزان تشریح کرد

آخرین خبرها از برخورد با مدیران مدارس متخلف

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان در پاسخ به خبرنگار قدس در رابطه با دغدغه‌های اولیا در خصوص ثبت نام مدارس و دریافتی‌های غیرمجاز و تخلفات انجام شده توسط مدیران مدارس گفت: ثبت نام دانش‌ آموزان از موارد بسیار مهم و دغدغه‌های اولیا و دانش‌آموزان است و در این بخش شاهد بعضی از تخلفات بوده‌ایم که بخش عمده آن دریافت وجه از اولیای دانش‌ آموزان به شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

قاسمعلی خدابنده با اعلام اینکه از طرف کارگروه نظارت و ارزیابی و رسیدگی به شکایات ۷۶۵ مورد تذکر، ۴۰۴ مورد اطلاع رسانی و ۳۸۸ مورد هم شکایاتی در رابطه با متمایز بودن با مقررات بوده است که در این خصوص ۳۴ مورد تعهد کتبی و ۲۵ مورد ثبت تخلف در پرونده و ۲ مدیر هم برای رسیدگی به تخلف به هیئت تخلفات معرفی شده‌اند.

وی در مورد منع به کارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای اجرای آن دو ماه فرصت داده شده است، اظهار داشت: تمام فرهنگیانی که مشمول بازنشستگی هستند در طی این مدت حکم بازنشستگی آن‌ها صادر می‌شود که تعداد ۱۵ نفر از اداره کل و استان از جمله معاون هماهنگی آموزش و پرورش در زمره بازنشستگان یاد شده به حساب می‌آیند.   خدابنده با اعلام اینکه پرداخت مطالبات حق التدریس هنوز انجام نشده است و ۷۰ درصد حق پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شده است، افزود: ۳۰ درصد باقیمانده هم تا روز شنبه حق پایان خدمت را دریافت خواهند کرد.

 ۱۵۹ هزار بی سواد

خدابنده اعلام کرد: در استان ۱۵۹ هزار بی سواد داریم که از این تعداد ۲۳ هزار نفر تبعه خارجی هستند. وی در رابطه با ثبت نام دانش‌آموزان فاقد مدرک شناسایی هویتی گفت: ۵۵ هزار نفر از واجدین شرایط تحصیل اتباع خارجی ثبت نام شده‌اند و ۱۰ هزار نفر که فاقد مدارک هویتی هستند باید با مراجعه به امور اتباع مشکل را رفع و معرفی نامه برای ثبت نام دریافت دارند. خدابنده اعلام کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان ثبت نام شده‌اند و هنوز هم فرایند ثبت نام ادامه دارد و آن‌ها که هنوز مدارک خود را نگرفته‌اند و یا دانش‌آموزانی که در شهریور قبول شده‌اند حدود ۱۰ هزار نفر تا اول مهر باید ثبت نام شوند. وی در مورد ساماندهی نیروی انسانی هم گفت: ۹۰ هزار همکار شاغل در فرایند نقل و انتقالات ساماندهی شده‌اند و از ۶۵۰۰ متقاضی در ۲ نوبت ۶/۴۸ درصد جابه جایی انجام شده است. وی ادامه داد: کمبودهای نیروی انسانی با برون سپاری کاردانش و حق التدریسی و نیروهای بازنشسته و همچنین ورود دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تأمین شد و هیچ مشکلی برای آموزش و معلم در سطح استان وجود ندارد. صابری تولایی معاون متوسطه آموزش و پرورش استان هم گفت: شعار سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی است که به مناسبت تقارن با ایام عزاداری محرم به نام مهرحسینی در اول مهر ماه ۹۷ در مدارس استان کلید می‌خورد و زنگ مهرحسینی، زنگ نماز و زنگ عشایر درمدارس استان به صدا درمی‌آید. صابری تولایی گفت: در بعضی از کلاس‌های حاشیه شهرها از جمله شهر گلبهار و بخشی از مدارس که مهاجرپذیر هستند ناچار به پذیرش دانش آموز در کلاس‌هایی با ظرفیت ۴۰ نفر هستیم و در بعضی از روستاهایی که حتی یک نفر دانش آموز دارد هم کلاس درس دایر می‌کنیم.

منبع: روزنامه قدس

 انتهای پیام/

نظر شما