شناسهٔ خبر: 28213969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شور حسینی گیلانیان همراه با بارش رحمت الهی

همزمان با روز عاشورای حسینی، گیلان غرق در غم و ماتم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از غرب گیلان، همزمان با فرا رسیدن روز عاشورای حسینی، شور و عشق حسینی در جای جای سطح شهرستان‌های گیلان قابل مشاهده است.

 

عاشقان حسینی زیر باران شدید به سینه زنی و عزاداری می‌پردازند تا ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(علیه‌السلام) نشان دهند.

 

امروز بارش شدید باران از ساعات ابتدایی روز ذره‌ای از عشق و ارادت مردم نکاست و از هر قشری و در هر سنی از کودک و نوجوان تا سالمند و کهنسال همه در مراسم‌ها و دسته‌جات عزاداری ارادت خود را به مکتب حسینی نشان داده‌اند.

 

گروه‌های تعزیه‌خوانی با برپایی محافل تعزیه و روایتگری پیام عاشورا حماسه این واقعه بزرگ را زنده نگه داشتند و حتی ساعت‌ها با خیس شدن زیر باران شدید از رسالت و ارادت خود به امام حسین(ع) هراسی به دل ندادند.

 

تمامی معابر عمومی مملو از عزادارانی است که با زمزمه‌های «یا حسین» و «یا اباالفضل» دل هایشان را به کربلای معلی متصل می‌کنند تا برات کربلای خود را از اباعبدالله الحسین(ع) دریافت کنند.

 

هر دلداده و دلسوخته مکتب اهل بیت(ع)، زمزمه کنان، عشق حسین(ع) را در تمام وجودش جاودانه کرده است و با زبان اشک و ناله زیر بارش رحمت الهی با سید و سالار شهیدان نجوا می کند.

 

نه تنها مردم بلکه خود شهر نیز همزمان با دهمین روز  از ماه محرم بیرق عزا بر تن کرده است و هر کوی و برزن با پرچم های سیاه به نام اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیتش تبرک شده است و ایستگاه های صلواتی از مردم پذیرایی می کنند.

 

 

نظر شما