شناسهٔ خبر: 28206472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بقاع متبرکه یزد میزبان عزاداران حسینی

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد: مراسم‌ ویژه تاسوعا وعاشورای حسینی همراه با اقامه نماز ظهر عاشورا در تمامی بقاع متبرکه استان یزد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، حسین زارع‌زاده مهریزی گفت: مراسم  ویژه عاشورا حسینی همراه با اقامه  نماز ظهر عاشورا در تمامی بقاع متبرکه استان برگزار میشود .

وی افزود: ویژه  برنامه رهروان زینبی ویژه بانوان در عصر دوازدهم محرم و در حسینیه شاهزاده فاضل برگزار می‌شود و هدف از آن عزاداری و تبیین جایگاه حضرت زینب(س) است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان همچنین از ارتباط 16 هزار رقبه که واحدی کوچکتر از بقعه محسوب می‌شود با حضرت سیدالشهدا و برنامه‌های منتسب به امام بزرگوار  خبر داد و افزود:  این مقدار حدود 45 درصد موقوفات استان را شامل می‌شود و برنامه‌های ویژه محرم را در آنها برگزار می‌شود.

زارع زاده گفت: برپایی خیمه‌های معرفت واقع در امامزاده‌های استان یزد با حضور مبلغینی از حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های این نهاد است که  در زمینه‌های مشاوره زندگی، ازدواج، احکام، روانشناسی و... فعالیت می کنند.

110 بقعه متبرکه استان یزد در اجرای برنامه‌های ویژه محرم و در راستای تبدیل شدن امامزاده‌ها به قطب فرهنگی کشور پیشرو هستند.

برنامه ها ی مانند برنامه "لبیک یاحسین ،حضور اکثر هیئت‌های شهرستان در امامزاده جعفر(ع) و برپایی عزاداری متمرکز و همچنین همایش  احلی من العسل ویژه نوجوانان عاشورایی در ایام شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع)،برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرک استان نیز  برگزار شد.

نظر شما